סדקים ראשונים בחומת ההגנה סביב ראש הממשלה בנימין נתניהו נתגלו היום (רביעי), לאחר הדיווחים על חתימת הסכם עד המדינה עם שלמה פילבר, והדיווחים המצטברים על המידע שבידיו. זאת לצד סערת השופטת הילה גרסטל וההצעה שקיבלה מניר חפץ. בעוד בכירי הליכוד המשיכו לשמור על שתיקה רועמת, ח"כים במפלגה מתחילים להשמיע קולות אחרים. בראשם ח"כ אורן חזן שקרא אתמול לנתניהו לצאת לנבצרות.



נתניהו היה הראשון בליכוד להגיב על הסכם עד המדינה עליו חתם איש סודו כאשר העלה לרשתות החברתיות סקר בו זוכה הליכוד למספר מדהים של 34 מנדטים. נתניהו ציטט פסוק מספר שמות א': "כאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ״ והוסיף "הליכוד מזנק ל-34 מנדטים!". אלא שלמרות האופטימיות שנתניהו ביקש לשדר, בליכוד שררה מבוכה רבה. מול שתיקת בכירי המפלגה, לנוכח החדשות הרעות שממשיכות לזרום מחדרי החקירות, את מלאכת ההגנה על נתניהו בתקשורת לקחו על עצמם, ולא בפעם הראשונה, שרת התרבות והספורט מירי רגב ויו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם.



רגב נשאה במליאת הכנסת נאום הגנה נלהב על ראש הממשלה. "אני חייבת לעדכן אתכם, שרק עכשיו פורסם תיק 7000, חשדות חמורים נגד הגננת שושנה, גננת שנתנה לנתניהו לכאורה עוגייה נוספת במסיבת הסיום של הגן..., ברגעים אלה חוקרים האם בשל כך היא נשארה גננת עד היום", פתחה רגב בלעג.



אורן חזן. צילום: מרק ישראל סלם



אחר כך הוסיפה: "מחר מן הסתם יפורסם תצלום גדול של נתניהו והעוגייה בעמוד הראשון של העיתונים. כי זאת השיטה, זאת השיטה שלכם - כל רבע שמועה , כל חצי הדלפה, הופכת מיד לכותרת ראשית ולכתב אישום ציבורי. אבל יש לכם בעיה אחת קטנה, הציבור לא קונה את זה. אז אני ממליצה לכם להפסיק להשלות את החייטים – לא לתפור חליפות מהר מדי, יש לכם עוד הרבה זמן להיות באופוזיציה".



אמסלם בחר לתקוף את הסכם עד המדינה עם פילבר. "עד מדינה זה דבר נחות", אמר. "מי זה עד מדינה? הרבה פעמים זה עבריין שמבקשים ממנו להעיד נגד אישיות יותר בכירה. אנו ניתן לך צ'ופר, רק תבוא ותעיד נגדו. הפנטזיה שלי היא שהבת שלי לא תתחתן עם עד מדינה. זה נראה לי לא מוסרי ברמה החברתית". הוא גם שב ותקף את המשטרה וטען שהיא פועלת מתוך מניעי נקמה ו"שכרון כוח". כזכור, אמסלם קרא ללפיד 'מלשן' לאחר שהתברר כי העיד במשטרה בפרשת 1,000 סביב יחסיו עם איש העסקים, ארנון מילצ'ן.



אלא שבמקביל, כאמור, כבר נשמעים גם קולות אחרים. ח"כ חזן, שקרא לנתניהו לצאת לנבצרות, הציע לו בראיון לרשת ב', "שב עם אביחי מנדלבליט וקבל החלטות נכונות. הממשלה צריכה לבחור ממלא מקום מתוך חברי הליכוד. חזן הוסיף: "יש אחרים בליכוד שחושבים כמוני ולא מדברים. בעבר אמרתי לנתניהו שבליכוד מכינים ממשלה חלופית. אני חושב שזה המצב גם היום". ואילו יו"ר ועדת הפנים ח"כ יואב קיש אמר אתמול לרשת ב' כי "אם ראש הממשלה בנימין נתניהו באמת הנחה את פילבר לעשות דברים אסורים, אז חד משמעית הוא לא יכול להמשיך בתפקידו".



עם זאת, קיש סייג את דבריו ואמר: "הסיטואציה מורכבת. אם שלמה פילבר עשה דברים אסורים ובשביל להגן על עצמו הוא שם איקס על ראש הממשלה, אז זה מדאיג. לא יודע לאיזה סיטואציה להאמין".



בינתיים, דווקא מצידו של יו"ר כולנו ושר האוצר משה כחלון לא נשקפת לנתניהו סכנה. כחלון שב והבהיר כי הוא לא ממהר לפרק את הקואליציה. במהלך סיור במגדל העמק אמר: "זה לא סוד ואי אפשר להתעלם מהעננה הכבדה והלא נעימה. כשרים בממשלה וכאנשי ציבור אנחנו בתקופה לא סימפטית ולא נעימה. מצד שני אנחנו במדינת חוק והחוק אומר שיש אדם אחד במדינת ישראל, שהחוק הסמיך אותו להגיש או לא להגיש כתב אישום, וזה היועץ המשפטי לממשלה".