פיגועי הטרור של דאעש ידועים בדרך כלל בגלל האכזריות והמספרים הגבוהים של הנרצחים. משאית עמוסה בחומר נפץ או יריות מטווח קרוב הן מהשיטות השכיחות והאלימות של הארגון לפגוע במי שהם רואים בו יריב. אמש נחשף כי הארגון ניסה להוציא אל הפועל פיגוע אווירי גדול, שכבר היה בשלבים מתקדמים וסוכל הודות ליחידת 8200. כעת, לאחר מספר חודשים, ניתן לחשוף עוד מספר פרטים חדשים על האירוע. 



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו  

אמש הותר לפרסום כי יחידת המודיעין הישראלית העבירה מידע מודיעיני בלעדי שהעבירה לידי אוסטרליה, מה שהוביל לסיכול הפיגוע. האירוע עצמו התרחש בשלהי 2017, כאשר שיתוף פעולה של קהילת המודיעין הישראלית אפשר את העברת המידע לרשויות הביטחון המקומיות וגרם למעצר גורמי הטרור, שנמצאו במוכנות גבוהה מאוד לקראת הוצאת הפיגוע אל הפועל באותה מדינה. 

יכולת הסיכול המרשימה התאפשרה בעקבות התגברות איומי הטרור של המדינה האסלאמית בשנים האחרונות. לאור כך, ב-8200 ריכזו מאמץ גם בחזית זו בשנים האחרונות, כאשר המטרה הראשונה נובעת מתוך אינטרסים ישראלים מובהקים.

פעילי דאעש. צילום: מיאדין
פעילי דאעש. צילום: מיאדין

 
לפי הפרטים שפורסמו בעקבות חשיפת המזימה בקיץ שעבר, פעיל דאעש בכיר דאג כי הרכיבים לפצצה יישלחו בדואר אוויר מטורקיה אחרי ששני החשודים המרכזיים, האחים ממוצא לבנוני חאלד ומחמוד מהעיר סידני, יצרו עמו קשר באפריל 2017. השניים הצליחו להרכיב את מטען החבלה וב-15 ביולי ניסו להבריח אותו לתוך מטוס.

הבוקר (חמישי) פורסם ב"רויטרס" כי ההברחה היתה אמורה להתבצע בעזרת כלים שכיחים, אשר ספק אם היו מעוררים חשד במזוודות. השניים תכננו להחביא את חומר הנפץ בתוך מטחנת בשר ובובת בארבי. המטוס עצמו, של חברת התעופה "איתיחאד", עמד להמריא לאבו דאבי, כאשר בתוך המזוודה מוחבא החומר הנפץ. בסופו של דבר, האחים ויתרו על התוכנית מאחר שהמטען היה כבד מדי. משטרת אוסטרליה הבהירה מצידה כי חומר הנפץ לא היה מצליח להגיע למטוס. 
מהחקירה עולה כי בכיר דאעש הנחה את השניים לבנות מטען חבלה כימי, המבוסס על מימן גופרתי על מנת לשחרר את הגז הרעיל במקום ציבורי. במשטרה ציינו כי ברשותם של האחים היו רכיבים כימיים דרושים וחלקים עבור הפצצה, וכי הם אף החלו בניסויים עם החומר המסוכן, אולם הם לא הגיעו לשלב של יישום.  
 
שני האחים נעצרו בסדרת פשיטות בסוף יולי והם עומדים למשפט על הכנה או תכנון של פיגוע טרור. אדם נוסף שנעצר, חאלד מרהי, מואשם בהחזקה בלתי חוקית של כלי נשק, בעוד שאדם רביעי שוחרר ללא כל אישומים.