פרשת 4,000 ממשיכה לעורר סערה ציבורית. הפרשן המדיני של חברת החדשות, אמנון אברמוביץ' התייחס היום (חמישי) להתפתחויות בפרשה בתוכניתם של בן כספית ורוני בר און ב-103FM. "אספר לכם סיפור על בנימין נתניהו ותלמדו כיצד כבר לפני כמה עשורים הוא היה איש תקשורת מבריק", אמר. "נתניהו נחקר בעבר ביום ג', למחרת כל העיתונים דאגו לומר שהוא העיד במשטרה והקסים את השוטרים".

רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


"ביום ה' של אותו שבוע שוחחתי עם ירון לונדון בתוכניתו וטענתי שנתניהו נחקר באזהרה כראש ממשלה חשוד לראשונה בתולדות המדינה והשוטרים טענו שהוא סובל מאובדן זיכרון ואינו מדייק בפרטים", הוסיף אברמוביץ'. "תוך דקות הפרסום שלי הופיעה בכל העיתונים ורק ביום למחרת (ו') הוא פנה לעורך הדין שלו בנושא. עד שזה לא פורסם זה לא קרה מבחינתו. כולכם יודעים מה קרה לנורמות הציבוריות שלנו מאז, הן לא הפכו לטובות יותר".
הפרשן התייחס לשתיקתו בחקירות של יועץ התקשורת לשעבר של נתניהו, ניר חפץ. "יכול להיות שהוא מדבר והמשטרה לא מספרת לנו על כך כתרגיל חקירתי. אני מופתע מאוד שהוא עדיין לא דיבר, הייתי בטוח שגם בטמפרטורה של 30 מעלות חום הוא לא עומד", אמר אברמוביץ'. "העדות של שלמה פילבר היא האירוע המכריע. עדותו היא הדבר הרע ביותר עבור נתניהו והיום הכי מוצלח לחוקרים. פילבר הופך להיות עד מדינה שמכסה תחומים רבים בכל הפרשות. זה היה יום שאפשר לכתוב עליו פרק שלם בספר הבא של בן כספית. במקרה של פילבר ישנן ראיות מסייעות, עדויות ומסמכים. זו לא עוד סתם עדות".
 


כשנשאל מהו לוח הזמנים עד החלטת הפרקליטות בפרשות, הסביר: "אני לא יודע מה יקרה למערכת הפוליטית אך מבחינת הפרוצדורה המשפטית עלינו להמתין עד שנת 2019. ראש הממשלה זקוק להכנה לשימוע של חמישה חודשים לפחות, רק בין דצמבר 2018 לפברואר 2019 נוכל לדעת לאן פונים. זוהי דרך העבודה במערכת המשפט בישראל ואנחנו נצטרך להשלים עמה".
 
אברמוביץ' הוסיף כי אין הוכחה למעורבות ראש הממשלה בפרשת הצוללות. "להערכתי סוגיית פרשת הצוללות לא תגיע לנתניהו, תמיד חשבתי כך. יכול להיות שהוא באמת לא ידע את הדברים עליהם נשאל, לעת עתה אין הוכחה למעורבותו בפרשה", אמר. "דוד שמרון טוען שאין לו דבר למסור כנגד נתניהו, או שהוא מגבה אותו או שבאמת אין לו מה למסור".
עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן

 


שלמה פילבר. צילום: אבשלום ששוני
שלמה פילבר. צילום: אבשלום ששוני