נס בפתח תקווה: אלירון סרור בן עשר וחצי, תלמיד בית ספר קיבוץ גלויות בפתח תקווה, הסתובב היום (שישי) הסמוכה לביתו בעיר, זיהה רימון רסס. הוא אסף אותו לביתו וכשהגיע לחצר הבית הראה אותו לאביו ציון. הוא נלחץ מהמראה והורה לבנו להניח את הרימון בצד. אמו צמרת סיפרה בשיחה עם "מעריב אונליין": "הילד חזר מבית הספר כשהוא מחזיק את הרימון ביד והראה אותו לבעלי, שאמר לו להניח את זה לאט לאט על החול ולהתרחק מהמקום".
צמרת הסבירה כי "במקביל, בעלי התקשר למשטרה ותוך שניות חזר אליו חבלן שהודיע שהוא בדרכו אלינו וביקש תמונה של החפץ". לדבריה, ברגע שהחבלן ראה את התמונה, הוא ביקש שנתרחק מהמקום. "החבלן הגיע ביחד עם שוטרים רבים", אמרה, "אחד מהם הניח את הידיים על הפנים מדאגה ואמר: 'קחו את הילד מיד לקרוא הגומל - הוא ניצל בנס'". צמרת ציינה כי "מסתבר שמדובר ברימון רסס שהיה ללא ניצרה, שבקלות יכול היה להתפוצץ ולהרוג אותו". 

האם אמרה כי "אלירון שנלחץ מהאירוע סיפר כי הוא יודע מתוכנית טלוויזיה שאסור לשחרר את הניצרה אז הוא נטל את הרימון והביא אותו הביתה. הוא לא ידע שהרימון ללא מנוף והדבר יכול היה להסתיים באסון". היא סיכמה והוסיפה: "האזור כולו חסום וסגור ואנחנו מודים לאל שזה הסתיים בצורה הזאת".