גורמים פלסטינים הגיבו הערב (שישי) בחריפות על הודעת מחלקת המדינה האמריקאית, לפיה שגרירות ארצות הברית תעבור לירושלים ב-14 במאי, התאריך בו הוכרזה מדינת ישראל והוכרה על ידי ארצות הברית. "מדובר בהתגרות ברגשות של הערבים והמוסלמים ביום הנכבה", אמר בכיר ברשות הפלסטינית, ואילו חמאס כינה אותה "חומר נפץ".
"העובדה שהממשל האמריקני בחר את יום הנכבה להעברת השגרירות לירושלים מהווה התגרות ברגשותיהם של הערבים והמוסלמים ואנו מגנים זאת בחריפות הרבה ביותר", אמר ראש הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת. "הממשל האמריקני לא יכול למלא כל תפקיד כנותן חסות לתהליך השלום, ובהחלטה הזו הוא הפך לחלק מהבעיה ואינו יכול להיות חלק מהפתרון". 
נביל אבו רודיינה, דוברו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, התייחס אף הוא להודעה ואמר כי "כל צעד חד-צדדי לא יאפשר השגת שלום, ולא נותן לגיטימציה לאף צד". אבו רודיינה הוסיף, כי "נאומו של אבו מאזן במועצת הביטחון הוא המפתח להשגת שלום רציני ויחידי וליציבות באזור ובעולם". הוא הסביר: "כל צעד שאינו חלק מהלגיטימיות הבינלאומיות, יעכב את המאמצים לפיוס באזור, ויגרום לאקלים שלילי ומזיק", אמר אבו רודיינה. הדובר סיכם: "השגת השלום הכולל וההוגן, תהיה על בסיס ההחלטות של הקהילה הבינלאומית, לפי עיקרון שתי המדינות, והקמת מדינה פלסטינית ובירתה מזרח ירושלים על גבולות 1967".

סאיב עריקאת. צילום: עיסאם רימאווי, פלאש 90

יועצו של אבו מאזן לענייני דת, מחמוד אל-הבאש, אמר כי "הודעת האמריקנים בעניין השגרירות היא צעד נוסף המסבך את המצב ומרחיק את השלום". דובר חמאס, עבד אל-לטיף קאנוע, אמר כי "צעד העברת השגרירות לא נותן כל לגיטימציה או מהווה שינוי כלשהו באמיתות ובעבודות סביב העיר ירושלים ואתריה". לדבריו, "צעד זה יהיה בבחינת חומר נפץ בפני הכיבוש הציוני".

מהג'יהאד האיסלאמי נמסר כי "מדובר בהחלטה תוקפנית נגד הפלסטינים, הערבים והמוסלמים. ההחלטה לא לגיטימית". הגורמים הוסיפו: "העם הפלסטיני ייאבק ב'מזימה הציו-אמריקנית הזו'".
במרכז רצועת עזה ארגן חמאס תהלוכה ועצרת מחאה נגד החלטת ארצות הברית להעביר את השגרירות, בהשתתפות אלפים. "ירושלים היא הבטחה אלוהית", אמר הבכיר בחמאס איסמעיל רדואן. "ההחלטה של טראמפ להכיר בעיר כבירת ישראל היא בטלה ולא תשנה את המציאות". רדואן הוסיף, כי "החלטת טראמפ בטלה, והיא לא תשנה את המציאות הדתית, המשפטית והפוליטית של העיר. הפלסטינים ממשיכים באינתיפאדה שלהם, עד להפלת ההחלטה העושקת הזו". בכיר החמאס קרא לרשות הפלסטינית לבטל את התיאום הביטחוני. 
הפלסטינים: 22 נפגעי ירי בהפגנות על גדר הגבול ברצועה
בתוך כך, עימותים אלימים התפתחו ב-14 מוקדים שונים בגדה המערבית, בין היתר ברמאללה, חברון, נבי סאלח ובלעין. כ-950 מפגינים פלסטינים יצאו להפגין ב"יום הזעם ה-12" על החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל, הבעירו צמיגים, השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר כוחות צה"ל ומג"ב.
כ-350 פלסטינים הפגינו גם בחמישה מוקדים לאורך גדר הגבול ברצועת עזה, למרות אזהרותיו של מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף פולי מרדכי. גורמים צבאיים מסרו, כי כוחות צה"ל ביצעו ירי לעבר שני מפגינים אשר היוו איום על הכוחות וגדר המערכת.
לעומת זאת, במשרד הבריאות בעזה דווחו, כי 22 נפצעו באורח בינוני מירי חי בנקודות שונות לאורך הגדר. ד"ר אשרף אל-קידרה, דובר משרד הבריאות ברצועה, הוסיף כי "שישה מהמפגינים נפצעו ממזרח לעזה, שבעה ממזרח לג'באליה, ארבעה ממזרח לחאן יונס וחמישה ממזרח לבורייג'".