הרשות לפינוי מוקשים במשרד הביטחון איגוד ערים כנרת, רשות הכנרת, והמועצות האזוריות גולן ועמק הירדן יחלו בחודש אפריל, לאחר חול המועד פסח, בפרויקט לפינוי מוקשים - במקטע שבין חוף גופרה לחוף חלוקים. רצועת החוף שבה יתבצעו העבודות משתרעת על פני 200 דונם של מדרון הררי הגולש מערבה מכביש 90 ועד קו המים. עלות הפרויקט מוערכת בכשישה מיליון שקלים, במימון מלא של משרד הביטחון. עם השלמת הפרויקט תונגש רצועת חוף חדשה נרחבת תתאפשר לקטע חוף נרחב באזור שבין חוף חלוקים לגופרה שהיה עד כה חסום ומגודר.

בימים הקרובים משלימים הצוותים המקצועיים של הרשות לפינוי מוקשים את ניתוח הקרקע ומיפוי השטח, המשתרע בדיוק על קו הגבול המוניציפאלי של שתי  המועצות האזוריות גולן ועמק הירדן, וזאת  באמצעים טכנולוגיים שונים. הצוותים מציינים כי במקטע זה צפויה פעילות מורכבת, בשל ירידת מפלס האגם הלאומי במרוצת השנים, היסחפות הקרקע וריבוי צמחייה. חשוב לציין כי בראשית העבודות יפעלו הצוותים לגיזום הצמחייה במקום ורק לאחר מכן תחל פעולת החפירות וכן ניטור והוצאת המוקשים.  

ברשות הכנרת מציינים כי פעילות זו תאפשר נגישות ציבורית למקטע חוף נוסף, סביב האגם הלאומי, כחלק מפעילות רשות הכנרת והמועצות האזוריות, לאפשר נגישות מלאה וחופשית לכל חופי הכנרת. על פי ההערכות, המוקשים בשטח זה הונחו על ידי הצבא הסורי עד לשנות ה-60. בין סוגי המוקשים בשטח זה: מוקשים מתחתיים, מוקשים על-מתחתיים, מוקשים נגד אדם ומוקשים נגד טנקים. 

אלי מלכה, יו"ר איגוד ערים כנרת וראש מועצה אזורית גולן אמר: "כשאנו מציינים יובל לחידוש ההתיישבות היהודית בגולן  ושבעים לעצמאות מדינת ישראל אין סמלי יותר מהפיכת שטח  ממוקש, לחוף תיירותי". מנכ"ל המועצה האזורית עמק הירדן, דודו פרץ, שהשתתף בסיור עם הצוותים המקצועיים ציין: "המועצה הצטרפה ברצון רב ליוזמה מתוך הכרה בחשיבות הגדולה של המבצע".

הפרויקט צפוי להימשך כארבעה חודשים, במהלכם לא תתאפשר כניסת אזרחים לשטח, לרבות "תצפית נוקייב" – הממוקמת במרכז הפעילות. עם זאת חשוב לציין כי תימשך פעילות רגילה בשאר החופים הסובבים את הכנרת.