"גוט טלאנט ישראל", תוכנית הריאלטי המחפשת אחר כישרונות הפכה מבלי ששמנו לב, תוך שבוע בלבד מאז עלייתה, להצלחה גדולה בארץ. שלל כישרונות גדולים פוקדים את הבמה ומגשימים את חלומם כשהם מציגים את יכולותיהם על המסך הקטן. שלב האודישנים בעיצומו וכבר הצלחנו להתרגש, להתאכזב, להיות מופתעים ולחוש רגשות מעורבים כלפי כל אחד מהמתמודדים הכישרוניים, אלה שצלחו את האודישן וגם את אלה שלא.



אבל מה עם צוות השופטים הנבחר, זה שאמון על הבעות הפנים, התגובות והפידבק למתמודדים? לא משנה כמה יתאמצו וישיקיעו מיה דגן, מאור זגורי, נועה קירל וג'ורדי, נראה שמשהו שם לא עובר טוב. מי שצפה בפרק אמש יכול לאשרר את תחושותיי, שתי הנשים הדומיננטיות שישבו בפאנל השופטים, משכו את מירב תשומת הלב, ושני הגברים נראו לגמרי מיותרים.



מיה דגן,"ישראל גוט טאלנט"
מיה דגן,"ישראל גוט טאלנט"



מיה דגן היא לגמרי המבוגר האחראי בפאנל השופטים, בעלת הניסיון העשיר והרזומה בתעשייה, שמצליחה לרגש, להצחיק, ולבדר את הצופים. הליהוק של דגן הוא מובן ומתבקש, היא בהחלט כישרון מהלך וגם בולטת על פני שאר השופטים במימיקות, באילתורים, בניתוחים ובראייה המרחבית.



גם נועה קירל, כמה צעירה - ככה דומיננטית, הן בתנועות הגוף, הן ביופי העוצמתי שלה, וגם בפריזורות הייחודיות שהיא מספקת, אפילו שתגובותיה לא מעשירות אותנו בתוכן רב היא נראת אותנטית, נטולת מניירות וסוחפת אחריה את קהל הצופים הצעירים. אני רק הייתי שמחה אם קירל הייתה חדלה מלהשתמש במינוח 'עפה' על כל מתמודד, כי בקצב הזה אולי היא באמת תעוף מכיסא השופטים. יש אוצר מילים מגניב וצעיר נוסף שהיא יכולה לעשות בו שימוש כמו 'מאושפזת עליך', 'ממוטטת', 'נחנקת', 'מעולפת' והיריעה עוד קצרה מלהכיל את הלקסיקון הצעיר והמדליק שהיא רשאית לעשות בו שימוש.



נועה קירל "ישראל גוט טאלנט". צילום מסך
נועה קירל "ישראל גוט טאלנט". צילום מסך



אי אפשר שלא להתייחס לליהוק המדובר גם בהקשר של "הכרישים" שעלתה בזכיינית המתחרה "קשת" באותו השבוע עם "גוט טאלנט", בה מתפארים בקאסט גברי מובהק שכולל ארבעה גברים ורק אישה אחת. ב"רשת" להפתעתי בחרו סופסוף פאנל שופטים שיוויוני עם שתי נשים ושני גברים. ובכל זאת, הליהוק רחוק מלהיות מושלם כי משהו ברביעייה הזאת ביחד לא צולח ולא מרגיש מלוכד ועוצמתי. אולי הבדלי הגילאים בין השופטים, פערי הניסיון שצברו, ואולי הנשים תופסות את כל הפוקוס ומתעלות על שני הגברים שיושבים לצידן נטו לקישוט.



מתוך "הכרישים". צלם : רונן אקרמן
מתוך "הכרישים". צלם : רונן אקרמן



בג'ורדי יש משהו שעובר טוב, הוא מאד נעים לאוזן ונעים למראה עיניים, הוא מזכיר לי את אסף אמדורסקי רק עם הרבה פחות רזומה עשיר מצטבר. עם זאת הוא לא מספיק בועט, ולא מספיק נוכח ותגובותיו לא מספיק מרגשות או גורמות תחושה של חיבור. לא משנה כמה כשרוני הוא ביצירותיו המוזיקליות ב"גוט טלאנט" הוא לא מביא ערך מוסף.



ג'ורדי, "גוט טאלנט". צילום מסך
ג'ורדי, "גוט טאלנט". צילום מסך



מאור זגורי, במאי נודע בבברנז'ת הבידור אבל שחקן חדש על המסך ובקרב הצופים, גם הוא נעים הליכות, ויודע לזהות מתמודדים כשרוניים במימיקות הקטנות שלהם ובניואנסים שרבים לא מבחינים בהם. עם זאת, הדרך בה הוא נפעם ממתמודד כזה או אחר לא סחפה אותי, ונראה שגם לא סוחפת את הקהל.



נועה קירל, מאור זגורי, "גוט טאלנט"
נועה קירל, מאור זגורי, "גוט טאלנט"



כל ריאליטי שמגיע למסך מביא פאנל שופטים מגוון שמאפשר לכל צופה למצוא חיבור לאחד מהם, אני אישית התקשתי למצוא חיבור לג'ורדי או לזגורי, ולא בגלל שאני אישה והם גברים - כי מצאתי את עצמי בעבר מתחברת לשופטים זכריים בתוכניות ריאלטי מתחרות. נראה כי כל אחד מהם בנפרד יכול היה להצליח נהדר אבל השילוב של הרביעייה פחות עוצמתי. אולי כדאי לשקול לשנות מושבים, כי מה כבר אפשר לצפות משתי נשים דומיננטיות במרכז, ושני גברים מנומסים ומאופקים בצדדים.