בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שני) את דינם של שמונה נאשמים בפרשת "לה פמיליה". חברי ארגון האוהדים הורשעו בעבירות חמורות של תקיפות, חבלות חמורות, קשירת קשר לביצוע פשע, כשהבולט והחמור שבמעשים היה האירוע בשכונת פלורנטין שבתל אביב, שבו נפצע קשות אוהד הפועל ת''א היריבה, יורי סדלצקי, על ידי חברי הארגון.



בית המשפט גזר על הנאשמים עונשי מאסר של בין 22 ל-48 חודשי מאסר, למעט נאשם אחד, אביב בצלאל, שהורשע אך ורק בקשירת קשר לביצוע פשע והוטלו עליו שישה חודשי מאסר על תנאי.



עוד נקבע כי כל הנאשמים הורחקו ממגרשים הכדורגל לחמש שנים, ורובם ישלמו פיצוי לנפגעי העבירות, זאת לאחר שכמה מהם הודו והורשעו בהסדרי טיעון, שלא כללו הסכמה לעניין העונש.



אחד המורשעים. צילום: אבשלום ששוני
אחד המורשעים. צילום: אבשלום ששוני



דניאל אלישיב הודה בהסדר טיעון בשני מקרים התקיפה בפלורנטין ובעבירות של חבלה חמורה וניסיון חבלה, ונגזרו עליו 30 חודשי מאסר בפועל, שישה חודשים על תנאי, קנס של 5,000 שקל ופיצוי לנפגע העבירה סדלצקי בסך 5,000 שקל. 



דור מגידיש, לעומת זאת, הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע וחבלה בכוונה מחמירה באירוע הראשון בפלורנטין, ונגזרו עליו 24 חודשי מאסר, וכן העונשים הנוספים כפי שנגזרו על אלישיב.



ניב מנור הודה והורשע בהסדר טיעון בחבלה חמורה באירוע בפלורנטין ובאירוע נוסף של כדורגל חופים, שם ביצע תקיפה לשם גניבה. נגזרו עליו 22 חודשי מאסר, שישה חודשים על תנאי וקנס של 5,000 שח.



אביתר יוסף הודה והורשע בהסדר טיעון התקיפה לשם גניבה, ונגזרו עליו 22 חודשי מאסר, שישה חודשים על תנאי וקנס של 5,000 שקל. מלבדם, אליעד משה הורשע בעבירות של קשירת קשר וניסיון לחבלה בכוונה מחמירה, וכן תקיפה בנסיבות מחמירות באירוע ברידינג ובאירוע כדורגל חופים. נגזרו עליו 48 חודשי מאסר, שישה חודשים על תנאי וקנס של 5,000 שקל. 



פרקליטות מחוז ת"א מסרה בתגובה: "ביהמ"ש גזר על הנאשמים עונשי מאסר בפועל בגין עבירות אלימות חמורות שביצעו במסגרת ארגון לה פמיליה. עבירות אלו בוצעו על רקע אידיאולוגי, בצורה מאורגנת ושיטתית, ללא כל התגרות מצד אוהדי הקבוצות היריבות. מדובר בפעם הראשונה בה נגזרים עונשי מאסר בפועל על חברי ארגון לה פמיליה בשל עבירות שביצעו במסגרת השתייכותם לארגון. עם זאת, אנו טענו לעונשים גבוהים יותר וביהמ"ש קבע אחרת. אנו נקרא את נימוקי גזר הדין ונשקול את צעדינו בהמשך".