יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ובכירים ברשות הפלסטינית מנהלים מגעים עם בכירים בבית הלבן, על מנת לשבור את הקיפאון עם ממשל טראמפ מאז הכרזת ירושלים כבירת ישראל. כך עולה מדיווח שפורסם הבוקר (שלישי) באתר החדשות "קודסנט", ומצטט מקורות פלסטינים וסעודים. על פי המקורות, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן מוביל מגעים דיסקרטיים ומפגשים בין בכירים פלסטינים ובכירים בבית הלבן, במטרה לקרב בין הצדדים ומנסה להניע מחדש תהליך שלום כולל במזרח התיכון, לפי "עסקת המאה האמריקנית" שמקבלת הסכמה ערבית אך נדחתה על ידי הפלסטינים. היא נדחתה, בטענה כי "מדובר בעסקה לחיסול הסוגיה הפלסטינית" כפי שאמרו בכירים ברשות לאחרונה.



כזכור, יו"ר הרשות אבו מאזן החליט להיענות לדרישת המועצה הלאומית הפלסטינית, ולדחות האפשרות שממשל טראמפ יהיה מתווך בלעדי בין הפלסטינים לישראל. בנאומו במועצת הביטחון הוא אף דרש שהשיחות יהיו תחת מטרייה בינלאומית. לאחרונה ניכר כי חלה ירידה במתיחות בשטחים, כאשר ההפגנות הלכו והתפוגגו בגדה המערבית, ובמקביל בכירים פלסטינים כמעט ולא התבטאו נגד הממשל. פרשנים מעריכים, כי ישנן הבנות בין ממשל טראמפ לבין הרשות הפלסטינית בסוגייה הפלסטינית.



בתוך כך, אתר "אל-מסדר" הישראלי, המקורב למשרד החוץ בירושלים, דיווח הלילה כי הנשיא טראמפ אמור להודיע על "הגזר" לאחר "המקל" שקיבלו הפלסטינים בהכרזה על ירושלים ובהודעה על העברת השגרירות האמריקנית מתל אביב לירושלים ב-14 במאי הקרוב. על פי הדיווח, הנשיא טראמפ אמור להכריז על "הגזר" במסגרת ועידת איפא"ק השנתית שתיערך בוושינגטון בשבוע הקרוב, בה ישתתף ראש הממשלה בנימין נתניהו.



על פי הערכות, הממשל האמריקני אמור להכריז על הכרה של וושינגטון בפתרון שתי המדינות, ואף להכריז על פתיחת קונסוליה אמריקנית ברמאללה. בנוסף, צפוי הנשיא טראמפ להכריז על צעדים נוספים לבניית האמון בין הצדדים.