יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני אמר בפתח דיון הוועדה הבוקר כי "נכנסו לקואליציה כאשר הנושא המרכזי הוא תלמידי הישיבות, המדינה לא יכולה להתקיים בלי תלמידים שתורתם אמונתם. נכנסו לקואליציה וחוקקנו חוק שהסדיר את הנושא. בג"צ פסל בפעם הרביעית את החוק, שזה נושא שראוי לדיון, מחוקקים חוק ופעם אחר פעם בג"צ פוסל את זה".



"ביקשנו בעקבות הפסיקה לעשות אחת משתי אפשרויות – היות שבג"צ פסל כמה פעמים את החוק בניגוד לעמדת הכנסת, אמרנו שנעשה פסקת התגברות, כחלון לא הסכים, אך אמר כי יתמוך בכל חוק. אמרנו נעשה חוק יסוד, אך ישראל ביתנו מתנגדת. אנחנו נופלים בין שני המקרים. מעכשיו לא נצביע יותר על החוקים ההזויים שאתם מביאים, הצבעתי עד עכשיו. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את המואזין נצביע נגד, חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. אנחנו נביא מחר את הצעת החוק של ח"כ יואב בן צור, יעבור יעבור, ייפול ייפול. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "בעניין גיוס החרדים עמדת ישראל ביתנו ברורה ושקופה. אנו נתמוך אך ורק בחקיקה שיגבש הצוות המקצועי שהוקם במשרד הביטחון. בפגישתי הראשונה עם הצוות אמרתי לו ״לי כמו לכל הפוליטיקאים יש אג׳נדה פוליטית ואני מבקש להתעלם ממנה. אני מבקש מכם לשמור על אג׳נדה אחת ויחידה - צה״ל וביטחון אזרחי מדינת ישראל".

"כחברה בקואליציה", כתב עוד ליברמן, "ישראל ביתנו מוכנה להתפשר ולהתגמש בנושאים רבים חוץ מנושא אחד - ביטחון מדינת ישראל. לכן כל ניסיון להביא הצעה פוליטית בנושא טעון זה תתקל בהתנגדות נחרצת של כל חברותינו וחברינו בממשלה ובכנסת. אני מקווה שכולם יצליחו להתעלם משיקולים אלקטורליים ולהיצמד אך ורק לשיקולים ביטחוניים".

ח"כ רחל עזריה מכולנו אמר ש"הצעת חוק לימוד התורה לא תעלה דיון מחר. יש פה ספין של הח"כים, יש פה חוק שלא עבר ועדת שרים, שעוד לא ראינו את הנוסח שלו וכרגע עוד אין מה לדון בו. צה"ל צריך את החרדים כדי לשמור על הביטחון וגם החרדים מתחילים להבין את זה. זה עניין של ביטחון ישראל וחלק מתר"ש גדעון התכנית הרב שנתית של צה"ל. כרגע הנושא נמצא בדיון בין שר הביטחון, ראש הממשלה והחרדים. מחר אמורות לעלות במליאת הכנסת שישים הצעות חוק פרטיות. מחר ערב פורים, מסיימים את הדיונים מוקדם. הכל ידחה למושב הבא, זאת הסכמה פנים קואליציוניות. החרדים העלו את ההצעה כדי להלחיץ את המערכת. מדובר באיום סרק".