תא דאעש שנחשף בנובמבר האחרון בירדן, תכנן בין היתר לפגוע באנשי עסקים ישראלים ברבת עמון, כך דווח הבוקר (שלישי) בעיתון הירדני "א-ראי", על פי כתב האישום שהוגש נגד 17 הנאשמים. התא המכונה בירדן "תא ה-17", נחשף בנובמבר שעבר ועל פי הדיווח, הוא חולק לשלוש קבוצות. מטרת הקבוצה הראשונה היתה ביצוע מעקב, הקבוצה השנייה נועדה לביצוע מטרות לוגיסטיות ופיגועים "קטנים" ואילו על השלישית הוטל לבצע את הפיגועים הגדולים, כולל פיגועי התאבדות.
עוד דווח, כי המטרות של התא היו ערוץ "רואיא" הירדני והעובדים בו, מרכז היזמות הצרפתי, מועדון לילה באזור שמיסאני היוקרתי בעמאן, מנהרות חברת הפוספטים הקרובות למבנה המודיעין בא-רסיפה, מבנה השגרירות האמריקנית, כנסייה באזור מארקה, וכן אנשי עסקים ישראלים המגיעים למפעל הבגדים בבירת ירדן. על פי כתב האישום, הקבוצה הושפעה מהפיגוע שביצע מחמוד משארפה ביוני 2016 נגד משרד המודיעין באל-בקעה, והביא למותם של חמישה אנשי ביטחון ירדנים. משארפה נידון חודשיים לאחר מכן לעונש מוות, והוצא להורג יחד עם 14 נוספים שהורשעו בטרור, במרץ 2017.
בכתב האישום נטען, כי בתחילת 2016 הנאשם העיקרי החל להקים את "תא ה-17" לאחר שהאמין כי דאעש מיישם את השריעה האיסלאמית. הוא הצליח לגייס 16 אחרים, בגילאי 21 עד 46, כדי לבצע פיגוע טרור ברחבי הממלכה. בנוסף, הקבוצה תיכננה גם להגיע אל בית מקלט, שהוא מבנה נטוש בין עמאן לאל-זרקא השייך לרשות המים הירדנית, כאשר חלקם יתבצרו במנהרות של חברת הפוספטים בעמאן.
 

יחד עם כתב האישום, הוגשה רשימה של האמל"ח שנתפס על ידי כוחות הביטחון הירדנים, שכללה גם משקפת, טייזר, מחשב נייד, טלפונים ניידים ובגדים של דאעש.