המוזיקאי שנכנס לפנתיאון האמנים הישראלים הגדולים, דני רובס חוזר לאלבום המצליח "פנים ושמות" וחוגג אלבום חדש: "בימי 'פנים ושמות' הייתי עדיין הגיטריסט של שלמה ארצי", הוא מספר. "האלבום הזה נעשה בתקציב ובתנאים מגוחכים (בסיוע נתן כהן הגאון מ'הנשמות הטהורות') מתוך מחשבה שאין סיכוי שאף אחד בעולם חוץ ממני יתעניין ויקשיב".



"היו בו בעיקר שירים אישיים על אהבות ופרידות ואובדן", מוסיף הזמר, "ואז כשהאלבום צבר לאט לאט מאזינים ותשומת לב, הייתי האיש הכי מופתע ומאושר בעולם".





מאוד התחברתי לשיר "מוקפת באור" שפותח את אלבומך החדש "לקראת". על מה הוא נכתב?
"השיר נכתב על מיטת חוליה של אימי, הוא מוקדש לא רק לה אלא בעיקר לכל האנשים הטובים שהקיפו אותה כשהייתה מחוסרת הכרה. ניסיתי למלא באור ובתקווה את תחושת חוסר האונים שחשים אנשים שנמצאים ליד אנשים סובלים. אני לא מכיר דרך טובה יותר ממילים ומנגינה. השיר הזה זכה לתגובות החזקות ביותר מכל שיר שפרסמתי אי פעם".




יש התרגשות עם יציאת אלבומך החדש?
"כל אלבום חדש הוא התרגשות גדולה. אני מרגיש רעב עצום לעשות אלבומים מושלמים עם שירים חזקים מרגשים ונוגעים עמוק, ותמיד מרגיש בסוף אלבום שבאלבום הבא אני יכול אפילו יותר. שירים חדשים ומגע עם אנשים שלוקחים אותם אל תוך חייהם הם פלא בעיני, ומביאים אותי לסף דמעות. השנים הארוכות והדרך לא השקיטו בי את הדחף הזה. אני כבר יודע שהוא לא יגווע לעולם".