רמת הסיווג של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, הורדה הערב (שלישי) במפתיע, מה שימנע ממנו גישה למסמכים רגישים ביותר, כך מסר בכיר בארה"ב ל"פוליטיקו". מלבד קושנר, שרמת הסיווג שלו הייתה הגבוהה ביותר, כל העוזרים בבית הלבן ייאלצו להתמודד עם הורדה ברמת הסיווג שלהם.



עד כה רמת הסיווג של קושנר הייתה מוגדרת כ"רמת SCI", ראשי תיבות המייצגים מידע ממודר ורגיש ביותר, המגיע ממקורות מודיעיניים רגישים ביותר. ההחלטה התקבלה לאחר שבכיר בבית הלבן לשעבר, רוב פורטר, חשף כי עשרות מעוזרי הבית הלבן נחשפו למידע מסווג ביותר, למרות שלא היו להם אישורים לכך.



קושנר עם אבו מאזן. צילום: רויטרס
קושנר עם אבו מאזן. צילום: רויטרס



ואולם, יש לציין כי לנשיא טראמפ יש אפשרות להעניק לחתנו אישור סופי לגשת למידע, אך הוא אמר ביום שישי האחרון שהוא ישאיר את ההחלטה בנושא לראש הסגל בבית הלבן. "אין לי ספק שג'ון קלי יקבל את ההחלטה הנכונה", אמר אז. מטעם הבית הלבן לא נמסרה תגובה רשמית לידיעה. מזכירת העיתונות של הבית הלבן, שרה הק'קבי, אמרה בנושא כי "קושנר ימשיך לעשות את העבודה החשובה שהוא עושה מאז שהחל את תפקידו בממשל".



בתוך כך, בכירים בארבע מדינות לפחות דנו בדרכים בהן הם יוכלו לנצל את עיסוקיו הכלכליים, חוסר ניסיונו וקשייו הפיננסיים של קושנר, כך דיווח ה"וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, בכירים אמריקאים מסרו כי לא ברור אם המדינות - ישראל, מקסיקו, סין ואיחוד אמירויות ערב - פעלו על סמך השיחות.



בשבוע שעבר אמר קלי בהודעה פומבית כי הוא בטוח שקושנר יוכל להמשיך בעבודתו ללא הפרעות, ובמסגרת זו להמשיך לתווך בין ישראל והרשות הפלסטינית. "כפי שאמרתי לג'ארד לפני כמה ימים, יש לי אמון מלא ביכולתו להמשיך ולבצע את תפקידיו בתיק מדיניות החוץ שלו, כולל פיקוח על מאמצי השלום הישראלי-פלסטיני ועל מערכת היחסים עם מקסיקו", אמר ראש הסגל בבית הלבן.



קושנר עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
קושנר עם נתניהו. צילום: קובי גדעון, פלאש 90