הסערה סביב החוק הפולני האוסר אזכור של מחנות השמדה פולנים, והאשמות נגד פולנים ששיתפו פעולה עם הנאצים, נרגעה מעט לאחרונה. אלא שקריקטורות ותמונות אנטישמיות שפורסמו בעיתונים מובילים בפולין, מצביעים על כך שהמגמה האנטישמית במדינה ממשיכה לצמוח ולהציף את העיתונות המקומית.
הימין הפולני הלאומני הביע את זעמו על ההתנגדות של ישראל לחקיקה החדשה במדינה, ההופכת כל דיון בשיתוף הפעולה של הפולנים עם הנאצים לעבירה פלילית. באחת הקריקטורות שהוצגו נראה ילד פולני עטוף בצבעי הדגל הלאומי, כאשר בכותרת נכתב: "מתקפה על פולין: לעצור את הגל האכזרי הזה?". על המילה 'תקיפה' צויר מגן דוד.
 
קריקטורה במגזין 'Do Rzeczy'. צילום: צילום מסך
קריקטורה במגזין 'Do Rzeczy'. צילום: צילום מסך

 

קריקטורה נוספת באותו עיתון של האמן, סזארי קרישטופה (Cezary Krysztopa), רמזה בגלוי על אחריותם של יהודים על מעשי הטבח והגירוש של אזרחים פולנים ,על ידי הכוחות הסובייטים. הקריקטורה הציגה דמות מרופטת העונדת סרט זרוע בצבעי פולין, העומדת להיות מוצאת להורג על ידי קצין נאצי וקצין סובייטי. עם זאת, הכוכב האדום שחבשה הדמות הרוסית, מעוצבת כמגן דוד יהודי, ולא כסמל הקומוניסטי המסורתי בעל 5 השפיצים.
בנוסף, העיתון דן בבעיות שיש לפולין להראות דימוי אחר. העיתונאי רוברט בוגדנסקי אמר: "איזה תמונה משאירה פולין על השואה? האם יהיה מקום להרואיות פולנית או שידברו עלינו רק בהקשר לפשעים". השבועון הציג גם זוויות אחרות של מחשבה מצד שבח וייס, יו"ר הכנסת לשעבר ושגריר ישראל בפולין בעבר. וייס כתב כי הבעיה היהודית בשואה תישאר לעד בעיה משותפת של פולין וישראל.

 קריקטורה במגזין 'Najwyższy Czas' . צילום: צילום מסך
קריקטורה במגזין 'Najwyższy Czas' . צילום: צילום מסך

המגזין 'Najwyższy Czas', הלאומני הגדיל לעשות והציג אנטישמיות קיצונית במיוחד. קריקטורה המציגה דמות יהודייה עם אף קמור, החובשת פאות וכיפה כשהיא מקלידה את הביטוי "מחנות המוות הפולניים", על מחשב נייד. הדמות אומרת: "כאשר זה חוזר על עצמו אלף פעמים, זה הופך להיות נכון". על ספל קפה לצדו, האות 's'במילה 'Holocaust' (שואה), הוחלפה בסמל הדולר.