ימי מזג האוויר הזה, החצי קריר חצי טרום קיץ, הם בדיוק הזמן להכיר עוד מקומות טעימים ואולי לטייל טיפה אחרת עם דגש על הסביבה.

פינה מסתורית וצבעונית של טבע. חוות ואדי ינשוף (צילום אסנת גואטה)
פינה מסתורית וצבעונית של טבע. חוות ואדי ינשוף (צילום אסנת גואטה)

ואדי ינשוף

אחת מפינות החמד המסתוריות שיש בסביבה היא ואדי ינשוף. לוקח כמה דקות להבין איך להגיע למקום אבל החיוך הענקי והחם של הבעלים טל בן סירה שווה את זה.

החווה הוקמה לפני מעל 20 שנה על ידי טל שהחליטה פשוט לשתול שלל של עצים וצמחים בהתאם לטרואר- לאדמה, בהתאם למה שמתאים לעונה ולאיכות הקרקע ובכך יצרה חווה ענקית וקסומה עם שפע של עצי פרי עונתיים, צמחי תבלין שגדלים פרא ,תרנגולות ועיזים שמשוטטות בכל פינה , מנבטה אורגנית ענקית גדושה בנבטים טעימים וחשק עז להשאר ולגור בחווה.
הרעיון מאחורי החווה הוא שהאדמה, הצמחייה ובעלי החיים עובדים בשיתוף פעולה שמועיל זה לזה יחד עם הפחתת הנזקים שיצר האדם.
אצל טל עוצרים לקערה של סלט ענקי עם טעם אמיתי של ירקות ושמן זית מדהים וירוק, פירות מהעצים, צלחת של גבינות אורגניות מדהימות שהיא חובצת לבדה, כמו הריבות המדהימות הזעתר פרא והלחמים שהיא אופה. פשוט קחו לכם כוס תה צמחים וצלחת מלאה בכל טוב ושבו אל מול הנוף ההורס ותרגעו.

טל עורכת גם  סיורים בכל החווה ומסבירה על העצים והמנבטה הענקית, מלמדת איך להכין גבינות, ריבות וזעתר אמיתי שאחריו לא תתקרבו לזעתר התעשייתי. כמו כן יש במקום סדנאות מוזיקה, יוגה ועוד ואפשר ומומלץ לקנות שלל מטעמים ונבטים הביתה. טל.: 052-6945315

גדי ודורון, טבע ואהבה
גדי ודורון, טבע ואהבה

הצימר המתוק להפליא בראש פינה הוקם על ידי בני הזוג  גדי ודורון ויטנר־אורסיאנו, וכולו טבעוני חם ואוהב. ויודעים מה? זה עובד נהדר. אז אם אתם מוכנים לסופ"ש אחד לשחרר את החיפוש הקבוע אחר מסעדת בשרים ולתת לעצמכם חופש קצת אחר, בני הזוג יספקו לכם צימר רומנטי בסגנון פופ קיטש, עם פטיפון ואוסף תקליטים ישן, מרפסת קטנה עם חתולי הבית השמנמנים ושלל פרחים בהם תוכלו לשתות כוס יין ולאכול בה ארוחת בוקר טבעונית מופלאה שגדי מכין.
קרפים מלוחים ומתוקים מכוסמת ירוקה ממולאים בכל טוב, פסטות לוהטות, פוקאצה עם מלא עשבי תיבול מהגינה, סלטים עשירים, מרק כפרי, מיצים סחוטים, ירקות צלויים, קציצות עדשים ברוטב עגבניות וכמובן מגוון יינות טבעוניים. לרגע לא תרגישו שחביתה חסרה לכם. ניתן כמובן להזמין גם ארוחת ערב טבעונית עשירה לא פחות מהבוקר ואפילו להתארח אצל גדי ודורון, בבית מה שהופך את הכל לחוויה חמה במיוחד ואחרת ממה שאתם רגילים.
ואם גדי הוא הבשלן, אז גם דורון, בן זוגו, מציע תוספת מרתקת לא פחות: תקשור עם ספירות עליונות. דורון הוא פסיכותרפיסט המתקשר עם מלאכים מעל ל-20 שנה. הוא גם מייעץ על פי מעגל הצבעים האינדיאני ובעל יכולת הקשבה נדירה. שחררו את מה שאתם מכירים ותנו לעצמכם סופ"ש קצת אחר אתם לא תתאכזבו. פרטים נוספים בטל: 054-4592961.

שפע של אוכל , בלי טיפת בשר
שפע של אוכל , בלי טיפת בשר

אז נכון שקצת זזנו מערבה, אבל 30 דקות מראש פינה, בדרך מלאת נופים, תגיעו לבית הטבעוני הקסום של רונית סימנה - המקום שאליו אתם רוצים להגיע אם טבעונות היא בלבכם. אבל יודעים מה? דווקא הלא טבעוניים ימצאו פה הפתעה טעימה במיוחד. ניוקי סלק בשמנת וערמונים, קדאיף מנגולד ופטריות, מאפה עלים ממולא "בשר" פטריות, קיש גבינות, כרובית פירורי לחם, חריימה טופו מדהים, קבבים טבעוניים, פסטות שונות ועוד ועוד.
אצל רונית המתוקה ומשפחתה תוכלו גם לסעוד וגם ללמוד. תוכלו לבחור בין ארוחת בוקר עשירה במטעמים ומגוונת לבין ארוחת ערב מפתיעה ושונה מכל מה שאתם מכירים. בנוסף תוכלו לקחת את בן/בת הזוג או את המשפחה לזמן איכות מגבש בסדנת בישול טבעוני התפורה לפי מידותיכם, רצונותיכם ותקציבכם. הארוחות והסדנאות מתאימות גם לנמנעים מגלוטן.
הבית הטבעוני פועל בימי חול ובימי שישי עד כניסת שבת. לתאום ארוחה/ סדנא 0507668070

צבעוניות ושפע טעמים אצל רונית סימנה (פייסבוק)
צבעוניות ושפע טעמים אצל רונית סימנה (פייסבוק)

אחת המאפיות הקסומות שכל הלחמים והמאפים שנאפים בה עשויים מקמח כוסמין. המאפיה עצמה ממוקמת בכפר הנשיא, אבל חנות המאפייה ממוקמת במבנה עתיק בעל קירות אבן. מבחר המאפים כולל פוקצ'ות, לחמי מחמצת, עוגיות וממרחים, לחמניות רגילות ומתוקות, חלת כוסמין, פרעצלים עם קצח, פיתות שיצאו הרגע מהתנור ומדיפות ריח משכר, לחמניות וכיסוני בצק אפויים ממולאים בירקות שונים ומבחר עצום של עוגיות ופאי, כולם כאמור עשויים מכוסמין. במקום יש ליין שלם של מוצרים טבעוניים מעולים ששווה להגיע רק בשבילם.
דרך הגליל 46, ראש פינה

יקב נעמן

יקב "נעמן" הוקם על ידי רמי ובטינה נעמן, אשר עברו מרמת השרון לרמות נפתלי בגליל העליון בשנת 2001. רמי ובטינה הקימו ברמות נפתלי מתחם הכולל בית גלילי מאבן עתיקה, סטודיו לאמנות (בניהולה של בטינה, אמנית, מעצבת ומורה לאמנות), שתי סוויטות אירוח (מומלצי "מפה") ואת יקב "נעמן שהוא יקב טבעוני המייצר יין בשיטות טבעיות לחלוטין ללא תוספים למיניהם.

רמי, שהוא מוזיקאי וקולנוען, נתן ליינות שמות מוזיקליים כגון סגול עמוק ופלויד הוורוד, והוא מציע ביקור ביקב, טעימות של מס' יינות ואפילו ארוחה כל עוד תתאמו מולו.
רמי נעמן – טל. 050-7944881 

יינות מופלאים וטבעוניים. יקב נעמן
יינות מופלאים וטבעוניים. יקב נעמן