בכל יום אחר הצהריים, הילדים שלי מבקשים משהו לנשנש, או כלשונם "משהו טעים". הם כמובן מתכוונים לחטיפים וממתקים, אבל אני לא מעוניינת להציע להם מזונות שמכילים כמויות גדולות של סוכר ומלח, ומעדיפה להרגיל אותם לאכול מאכלים בריאים יותר. כאלה שהם גם יוכלו ליהנות מהם וגם לא יזיקו לבריאותם. מה עושים?

פעמים רבות אנחנו מוצאים את עצמנו בסיטואציות מבלבלות, בהן אנחנו מתלבטים איזה סוג מתוקים כדאי לתת לילדים, וכמה אם בכלל. ישנן שיטות רבות להתמודד עם הבעיה, אבל הפתרון הפשוט: להציע להם נשנושים בריאים יותר, שיספקו מחד את הצורך שלהם להתפנק בכיף, ושלא יכילו כמויות סוכר ומלח מופרזות מאידך.
הנה מספר דוגמאות לנשנושים בריאים וטעימים:


שיפודי פירות על מקל: כל מאכל נראה טוב ומזמין יותר על שיפוד. חתכו מגוון פירות העונה ושפדו אותם על שיפוד מעץ. המשקיענים שביניכם יוכלו לקרוץ מהפירות צורות שונות וחביבות בעזרת חותכנים קטנים. מכיוון שמדובר בילדים, רצוי לקטום את קצה השיפוד, כדי שאף אחד לא יפצע.

ארטיק בריאות ביתי: אל דאגה, זה ממש לא מסובך כמו שזה נשמע: טוחנים במעבד מזון 2 פירות העונה+1/3 כוס מיץ תפוזים ו-1/3 כוס חלב. יוצקים לתבנית ארטיק ומקפיאים. כשכל העסק מתייצב, זוללים בהנאה רבה.
 
גלילות תמרים ואגוזים: אין ספק שמדובר בחטיף הבריאותי האולטימטיבי. והחדשות הטובות? כל אחד יכול להכין אותו בבית. מה צריך? חבילת תמרים בואקום (עדיף אחרי חימום קל) ואגוזים קצוצים מסוגים שונים. מערבבים, יוצרים נקניק ארוך, מצפים בקוקוס, עוטפים בניילון נצמד ומקפיאים. לפני ההגשה פורסים לפרוסות דקות.
 
חביתיות גבינה: הנה הזדמנות מצוינת לצאת מהקופסה ולהכין חביתית מתוקה וטעימה: לתוך קערה שוברים 4 ביצים, מוסיפים 8 כפות גבינה לבנה ו-4 כפות קמח ומערבבים הכל. מטגנים חביתית אחרי חביתית טיגון קל במחבת מעט משומנת. כשהן קרות, ממלאים אותן בגבינה עם מעט סוכר או סילאן ומגלגלים לחביתית.
 
נשנושים מלוחים: אם הילדים שלכם יותר בקטע מלוח, תוכלו להציע להם למשל: אצבעות עמק, פולי אדממה מומלחים קלות, קלחים של תירס או פופקורן ביתי עם מעט מלח ושמן. אלה בריאים יותר מחטיפים תעשייתיים, שלרוב מלאים במלח, סוכר ושמן.
גבינה צהובה. צילום: אינגאימג'
גבינה צהובה. צילום: אינגאימג'

בשיתוף תנובה