על רקע מזג האוויר הנאה, מאות אלפים צפויים לחגוג היום את פורים בתחפושות, קרנבלים ותהלוכות עדלאידע. מסורת העדלאידע החלה בתל אביב הקטנה, אבל בעיר העברית לא תתקיים גם השנה התהלוכה הססגונית. בתל אביב יחגגו מחר במסיבת רחוב ענקית בכיכר המדינה. בערים אחרות יתקיימו תהלוכות עדלאידע ססגוניות והצפי הוא לרבבות צופים ברחובות שבהם הן יעברו. ה"עדלאידע של המדינה" תתקיים היום בחולון, תחת הכותרת "סלפי לישראל - 70 למדינה".



בתהלוכה יוצגו בובות ומיצגי ענק של האנשים, הדמויות והתופעות של ישראל לדורותיה, שיחדיו יוצרים פסיפס תרבותי־חברתי מרשים. בין הדמויות שיוצגו: רון קופמן ולצדו המדליסטים האולימפיים נטע ריבקין ואורי ששון, השחקנית גל גדות, שהפכה לכוכבת בהוליווד, הכדורסלן עומרי כספי המככב ב־NBA, הסופר וחתן פרס ישראל דוד גרוסמן והזמרת עדן בן זקן.



בנתניה תתקיים תהלוכת עדלאידע ססגונית, לציון חגיגה משולשת: פורים, 70 שנה למדינת ישראל ויום הולדת 90 לעיר היהלומים. אלפי משתתפים צפויים להשתתף בתהלוכה, שתכלול לראשונה בישראל מיצגים בגובה של 21 מטרים. החגיגה המשולשת בנתניה תימשך גם מחר בקרנבל פורים בכיכר העצמאות במרכז העיר.




חוגגים פורים. צילום: אבשלום ששוני
חוגגים פורים. צילום: אבשלום ששוני



עדלאידע ססגונית תהיה היום גם בהרצליה ותתקיים בסימן יום הולדת 70 למדינת ישראל. התהלוכה תכלול מיצגי ענק בתלת ממד, שיורכבו על גבי משאיות. בתהלוכה הססגונית יצעדו כ־2,300 משתתפים, והיא תכלול שישה מיצגים נוסטלגיים הממחישים את ישראל לדורותיה: מיצג נוסטלגי המורכב מפס הקול של הטלוויזיה הישראלית - קישקשתא, ריץ'־רץ', רכבת ההפתעות וברבאבא. מיצג נוסף יציג את התהוות השפה העברית בארץ ישראל מימי אליעזר בן יהודה. המיצג השלישי יכלול דמויות ענק של מנהיגי האומה, בהם בנימין זאב הרצל, דוד בן גוריון, גולדה מאיר ויצחק רבין.




חוגגים פורים. צילום: אבשלום ששוני
חוגגים פורים. צילום: אבשלום ששוני



עוד מיצג ייחודי יתקיים תחת הכותרת "תוצרת הארץ" ויוצגו בו הפיתוחים הישראלים, החל ממוצרי חקלאות ועד להייטק. בין הפיתוחים שיוצגו במיצגים ענקיים: עגבניות שרי, תפוזים, זיתים, דיסק און־קי, דודי שמש, והיהלום שבכתר - אפליקציית ווייז. תהלוכות עדלאידע מתוכננות להיערך היום באשקלון ובערים נוספות והצפי הוא לרבבות משתתפים.



ברחוב כצנלסון בגבעתיים יחגגו את פורים בקרנבל ענק שיכלול תחפושות, מופעים וריקודים. בעיר השכנה, רמת גן, יחגגו את קרנבל פורים בגדול מחר בכיכר אורדע.