שר האוצר לשעבר, יאיר לפיד, ביקש מאגף התקציבים באוצר לגבש חוות דעת מקצועית על "חוק מילצ'ן" — לפני שדחה את הבקשות לקדמו, כך פורסם הבוקר (חמישי) ב"הארץ". החוק היה אמור להיטיב כלכלית עם ידידו של לפיד, איש העסקים ארנון. כזכור, לאחר בהמלצות המשטרה על פרשת המתנות (תיק 1,000) שמילצ'ן ורה"מ נתניהו עומדים במרכזה, התברר כי לפיד הוא עד בפרשה, כיוון שלכאורה נתניהו ביקש ממנו לבדוק את קידום החוק. לפיד עצמו טען מאוחר יותר כי   "כשנתניהו רצה להאריך את "חוק מילצ'ן" הודעתי לו חד-וחלק שאני נגד ובלמתי את החוק ביחד עם אנשי האוצר". 



לפיד הגיב לדיווח בעמוד הפייסבוק שלו: "הפרסום הבוקר מוכיח (שוב) שפעלתי רק על פי דרגי המקצוע ונתתי להם גיבוי מלא מול הלחץ מלמעלה לקדם את חוק מילצ׳ן. מזכיר כי ראש הממשלה קיבל מיליון שקל ודחף את חוק מילצ׳ן ואני לא קיבלתי אגורה מאף אחד ובלמתי את החוק".

לפיד עצמו התייחס לאחרונה בפוסט בדף הפייסבוק שלו לסערה סביב הקשרים שלו עם מילצ'ן הנחקר בפרשת 1,000, בה מעורב גם ראש הממשלה. "אז מה הסיפור עם ארנון מילצ'ן?", כותב לפיד, "הכרתי את ארנון מילצ'ן בשנות התשעים. ב-1995 הוא ביקש ממני להקים לו חברת טלוויזיה. נסעתי ללוס אנג'לס לכמה חודשים, הקמתי אותה וחזרתי. זו הייתה הפעם היחידה שעבדתי אצלו. כמה חודשים, לפני יותר מעשרים שנה.  נשארנו בידידות כל השנים. ארנון הוא אדם שקל להישאר איתו בידידות". 



מילצ'ן עם נתניהו. צילום: פלאש 90
מילצ'ן עם נתניהו. צילום: פלאש 90



"ב-2013 כשנכנסתי לתפקידי באוצר", ממשיך לפיד, "מילאתי הסכם ניגוד עניינים. הדרך שבה פועל הסכם כזה הוא שאתה מפרט בפני היועץ המשפטי את ההיסטוריה התעסוקתית שלך, והוא מחליט אם יש מישהו – אדם או חברה – שיש לך לגביו ניגוד עניינים. מובן מאליו שדיווחתי גם על היכרותי עם מילצ'ן. הוא מופיע בקורות-החיים שלי, ועל תולדות היכרותנו כתבתי לא פעם. היועץ המשפטי החליט שאין שום ניגוד עניינים ולפיכך אין צורך לכלול את מילצ'ן בהסכם. העובדה שעבדתי אצלו כמה חודשים בשנות התשעים פשוט לא יוצרת ניגוד עניינים שכזה".



עוד כתב לפיד כי "בזמן שהייתי באוצר פגשתי את ארנון מילצ'ן מעט מאוד. ב-2014, כשהוא רצה להאריך את "חוק מילצ'ן" הודעתי לו חד-וחלק שאני נגד ובלמתי את החוק ביחד עם אנשי האוצר. אני לא אכנס כרגע למעורבותו של ראש הממשלה בנושא, שכן היא בדיון משפטי, אבל את שלי עשיתי. פשוט אמרתי "בשום אופן לא" ובזאת נגמר העניין. התפקיד שלי הוא לא לעזור למילצ'ן או לטייקונים אחרים, אלא לשמור על קופת המדינה".



לפני כשבועיים עלו טענות כי לפיד, לא דייק בכל הנוגע לדבריו לגבי הסכם ניגוד עניינים, עליו הכריז שחתם לפני כניסתו למשרדי הממשלה בתור שר האוצר. על פי הטענות שהועלו היום על ידי אראל סג"ל ושמעון ריקלין בתוכניתם בגלי צה"ל, לפיד עצמו טען כי מדובר בהסכם שחתם והזכיר בו את ארנון מילצ'ן, כמי שהיה מעסיקו בעבר, אך בפועל, שמו של מילצ'ן לא מופיע בהסכם.
הכל החל בעקבות ראיון של לפיד במהדורת "החדשות", אליו הגיע על מנת לדבר על פרשיות נתניהו ועל המלצות המשטרה, בעיקר לאחר ששמו השתרבב כעד תביעה בפרשת 1000. במהלך הראיון אמר לפיד "מילצ'ן היה מעסיק שלי למפני 22 שנה. בדיוק בגלל הטענות האלה לניגוד עניינים, הלכנו למשרד המשפטים, סגרנו וחתמנו את הסכם בעניין". מיש עתיד נמסר בתגובה: "ברגע שיאיר לפיד נכנס לפוליטיקה, הוא פעל לפי הנחיות משרד המשפטים, וכל הניסיונות שישנם לא ישנו את העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו חשוד בקבלת שוחד".
ריקלין הוסיף לאחר מכן: "אנחנו לא טוענים שנתניהו אשם וגם אחרים ולמה אותו חוקרים ואותם לא. אני אומר לכם שנתניהו לא אשם, הוא לא נטל כסף מאחרים. חשוב לי להדגיש את זה. את האחרים לא בודקים. המשטרה לא מחפשת את האמת, אלא את הראש של נתניהו. השניים גם העלו תהיות רבות לגבי מספר פרשיות אשר לא נפתחו לגביהן שום חקירה, והזכירו שני אייטמים שעלו באתר 'וואלה' על ידי אלדד יניב לפני מספר שנים, אבל נמחקו מהרשת יממה לאחר פרסומן (לגבי פואד בן אליעזר ז"ל ואהוד ברק). אני אומר שאם יש הסכם ניגוד עניינים האלה, בין לפיד למילצ'ן, שיראו אותו. אנחנו מדברים עם עובדות ועל מה שחתום".