נסיך בישראל: הנסיך מבריטניה ויליאם יבקר בקיץ הקרוב בישראל, בירדן וברשות הפלסטינית, כך נמסר היום (חמישי) בהודעה רשמית מהממלכה הבריטית, שהביקור מתקיים לבקשתה. זה יהיה  הביקור הראשון של נציג של הממלכה אי פעם בישראל, מלבד ביקורים בלוויות בעבר של יצחק רבין ושמעון פרס ז"ל.  


לצערם של רבים בישראל, הנסיך יגיע ללא אשתו קייט, חביבת הממלכה והפפארצי, כיוון שהיא נמצאת בהריון. בנוסף, למעריב נודע כי בממלכה שקלו בתחילה לשלוח את הנסיך הארי, אחיו של ויליאם, שנחשב אולי לדמות הנערצת ביותר בממלכה, אך לבסוף החליטו לשגר לישראל את ויליאם. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לביקורו הצפוי ואמר: "אנו מקבלים בברכה את ההודעה על הגעתו של הנסיך ויליאם לישראל. זהו ביקור היסטורי, ראשון מסוגו, והוא יתקבל כאן באהדה גדולה. הנחתי את מנכ"ל משרד החוץ לרכז את ההיערכות לקראת הביקור כדי להבטיח את הצלחתו". גם נשיא המדינה ראובן ריבלין בירך על הביקור: "נחמה ואני שמחנו לשמוע על הודעתו של הנסיך ויליאם, דוכס קיימברידג'. אנו מברכים על הגעתו המתוכננת לביקור רשמי בישראל. אורח מיוחד מאוד, ומתנה מיוחדת לשנת העצמאות ה-70". הנסיך ויליאם, שתוארו הרשמי הוא הדוכס מקיימברידג', הוא בנם של הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה, שנהרגה ב-1997 בתאונת דרכים, ואחיו הגדול של הנסיך הארי. לוויליאם ולאשתו, קייט מידלטון, יש שני ילדים, ג'ורג' בן הארבע ושרלוט בת השנתיים. על פי סקר שפורסם בסאן הבריטי, רוב הבריטים מעוניינים שהנסיך ויליאם בן ה-35, יהיה השליט הבא של הממלכה המאוחדת. 51% תומכים בכך שנכדה של המלכה אליזבת יירש אותה בתפקידה, לעומת 22% בלבד התומכים באביו צ'ארלס.

באוקטובר 2016 ביקר בישראל הנסיך צ'ארלס, יורש העצר ואביו של וויליאם, לרגל הלווייתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס. הוא אף ביקר בהר הזיתים, שם קבורה סבתו ואמו של הנסיך פיליפ.
 

ההודעה של הממלכה הבריטית על ביקור הנסיך בישראל. צילום מסך
ההודעה של הממלכה הבריטית על ביקור הנסיך בישראל. צילום מסך