חברת אל על פנתה לארגון התעופה הבינלאומי המאגד בתוכו את החברות הסדירות (יאט"א) בבקשה שיפעל למתן היתר לטיסות החברה להודו לטוס מעל שמי ערב הסעודית. נודע כי באל על מנסים בדרכים שונות, בהן גם פנייה שנעשתה למדינה, על מנת לאפשר לטיסות החברה להודו והמזרח הרחוק לעבור מעל סעודיה, דבר שצפוי לחסוך כ-3-4 שעות טיסה ובנוסף חיסכון משמעותי בעלויות הדלק והתפעול.



גם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן פנה לממשלה בבקשה לפעול למתן אפשרות לטיסות אל על לטוס מעל ערב הסעודית. הבקשה הועלתה על רקע כוונת חברת התעופה אייר אינדיה ההודית שתחל להפעיל קו בין נתב"ג לניו דלהי, לטוס מעל שמי סעודיה. באל על חוששים שהדבר ייצור תחרות לא הוגנת ויאפשר לחברה ההודית להציע מחירי כרטיסים משמעותית זולים יותר לעומתה, דבר שעלול לפגוע באל אל.



החשש הוא שאם אייר אינדיה אכן תטוס מעל שמי ערב הסעודית בטיסותיה מישראל, חברות תעופה זרות נוספות הטסות מנתב"ג ליעדים במזרח הרחוק, יבקשו היתר דומה, ואם יקבלו הפגיעה באל על תהיה קשה עוד יותר.



התחרות על הקווים להודו, תאילנד והונג קונג מחריפה, כאשר בנוסף לטיסתה של אייר אינידה, לא מכבר החלה תחרות גם בקו להנוג קונג מצד חברת קתאי פסיפיק, ולאחרונה הודיעה גם ארקיע על כוונתה לטוס בקו לבנגקוק שהיה עד כה בלעדי לאל על, לה יש הסדר עם חברת התעופה התאילנדית תאי, במסגרתו היא מקצה עבור כל טיסה תשלום עבור 30 כרטיסים כדי שזו לא תטוס לישראל.