יו"ר מפלגת 'יש עתיד' יאיר לפיד, התייחס היום (חמישי) בראיון לתכנית 'שש עם עודד בן עמי', לפרסומים על כך שביקש חוות דעת מקצועית מאנשי משרד האוצר בנוגע ל'חוק מילצ'ן', ולא דחה אותו על הסף. "יש הוכחה בכתב שהלכתי ולקחתי עמדת דרג מקצועי. התשובה הייתה לא ובזה נגמר העניין", אמר לפיד, "מנסים לסבך פה סיפור פשוט. לא קיבלתי אגורה שחוקה מימי ובלמתי את חוק מילצ'ן".



בנוגע לעובדה שלא ציין בהסכם ניגוד העניינים את העובדה כי הועסק על ידי מילצ'ן אמר לפיד כי "צריך להקפיד. הוסבר לי על מה צריך למלא את הניגוד. לא מגישים ניגוד עניינים על עבודה מלפני 22 שנה. ניגוד עניינים יכול להתקיים רק אם אתה פועל לטובת מישהו. אין שום בעיה להיות חבר של אנשים כל עוד אתה לא פועל לטובתם ולא מקבל מהם מיליון שקל".



עוד אמר לפיד כי "העניין בהליך משפטי ולא אכנס לעוד דברים. יש כאן התקפה אלימה ועבריינית על שלטון החוק. לא ניתן להם להפוך את מדינת ישראל למקום שאנשים מפחדים לשמור על החוק. עבדתי אצלו הרבה מאוד שנים. אמרתי לו לא ולא קיבלתי ממנו אגורה שחוקה".



הבוקר פורסם ב'הארץ' כי שר האוצר לשעבר ביקש מאגף התקציבים באוצר לגבש חוות דעת מקצועית על "חוק מילצ'ן" — לפני שדחה את הבקשות לקדמו. החוק היה אמור להיטיב כלכלית עם ידידו של לפיד, איש העסקים ארנון מילצ'ן. כזכור, בהמלצות המשטרה על פרשת המתנות (תיק 1,000) שמילצ'ן ורה"מ נתניהו עומדים במרכזה, התברר כי לפיד הוא עד בפרשה, כיוון שלכאורה נתניהו ביקש ממנו לבדוק את קידום החוק. לפיד עצמו טען מאוחר יותר כי   "כשנתניהו רצה להאריך את "חוק מילצ'ן" הודעתי לו חד-וחלק שאני נגד ובלמתי את החוק ביחד עם אנשי האוצר". 



לפיד הגיב לדיווח בעמוד הפייסבוק שלו: "הפרסום הבוקר מוכיח (שוב) שפעלתי רק על פי דרגי המקצוע ונתתי להם גיבוי מלא מול הלחץ מלמעלה לקדם את חוק מילצ׳ן. מזכיר כי ראש הממשלה קיבל מיליון שקל ודחף את חוק מילצ׳ן ואני לא קיבלתי אגורה מאף אחד ובלמתי את החוק".