"לא ביקורת, שפיכות דמים": חבר הכנסת מיקי זוהר (ליכוד) התראיין הבוקר (שישי) לתוכניתו של יגאל גואטה ברשת ב', התייחס לחקירות המשטרה בהתנהלות ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטען כי חברי מפלגתו ושריה ממוצא אשכנזי לא יוצאים להגנת ראש הממשלה באותה הנחישות כמו חבריהם המזרחיים. 



"אולי אנחנו המזרחיים יותר אמיצים", אמר חבר הכנסת בתשובה לתהייתו של גואטה בנושא, והוסיף כי הוא היה "מסתכל על זה מהצד החיובי, לא רק מהצד השלילי. נקבת בעובדה שמי שמגנים על נתניהו מזרחיים, לא הייתי נכנס לתיאוריות קונספירציה לסיבות". בנוסף לכך תקף זוהר את המשטרה, טען כי היא מאחורי החקירות אחר ראש הממשלה עומד הרצון בחיבוק תקשורתי ואף הבהיר כי אין לו אמון בחקירות המשטרה בנוגע לחקירת אישי ציבור. 



"המשטרה מחפשת חיבוק מהתקשורת". המפכ"ל רוני אלשיך, צילום: מרק ישראל סלם
"המשטרה מחפשת חיבוק מהתקשורת". המפכ"ל רוני אלשיך, צילום: מרק ישראל סלם



"המשטרה כמהה לחיבוק תקשורתי ונופלת לפח"



"זאת תקופה קשה שעוברת עלינו", הוא הסביר, "אנחנו רואים מסע של השמאל, יחד עם חלק מהתקשורת, ששמו לעצמם מטרה להדיח ראש ממשלה שלא באמצעות הקלפי במהלך תפקידו, ולצערי הם הצליחו להפיל בפח את משטרת ישראל ואת יחידה 433. זאת יחידה שכמהה לחיבוק תקשורתי, והיא נופלת בפח וצר לי על כך. אני לא סומך על רשויות החקירה, המשטרה, היא עושה עבודה נהדרת בשמירה על החוק והסדר הציבורי, אבל השם שלה נהרס בגלל חקירות נתניהו, היא מאבדת את זה, היא רוצה חיבוק תקשורתי. בחקירות מפורסמים ואישי ציבור ההכרעה מתרחשת בתקשורת".



זוהר הבהיר עוד כי גם המשטרה צריכה להיות פתוחה לביקורת, ואף סיפר על אווירת רדיפה, בה לטענתו מי שמבקר את המשטרה מסתכן בכך שגם הוא ייחקר על ידיה. "אנחנו לא חיים במדינת משטרה, אלא בדמוקרטיה, גם היא פתוחה לביקורת, אבל באופן כללי אומרים שכל מי שמבקר את המשטרה אומרים לו חכה חכה, החוקרים בדרך אליך - אני לא דואג כי אין בי רבב, אבל יש אווירה כזאת". 



לבסוף התייחס חבר הכנסת למשבר הקואליציוני בנוגע לחוק הגיוס, וטען כי הקואליציה תשרוד את חילוקי הדעות, כפי שעשתה עד כה. "באופן כללי אנחנו עובדים במקום יצרי, אנשים פה רוצים להתבלט ויש מאזן אינטרסים. החרדים רוצים את חוק הגיוס, כחלון את דירה שלישית כל אחד מושך לכיוון שלו, ואנחנו בליכוד צריכים לאזן בין האינטרסים של כולם כדי לשמר את הקואליציה, בינתיים זה עובד טוב, ואני מאמין שזה ימשיך לעבוד טוב, למרות חוק הגיוס".