בעוד היחסים בין הפלסטינים לארצות הברית בשפל חסר תקדים, ולמעשה בנתק מוחלט, ונראה שהנושא הפלסטיני ירד לחלוטין מסדר דעת הקהל, השמועות על מצבו הבריאותי הרעוע של יו"ר הרשות אבו מאזן הגיעו בזמן הגרוע ביותר מבחינתם. על פי דיווח שפורסם היום (שבת) באתר החדשות הפלסטיני "דוניא אל ווטן" בשל שמועות אלה, דן הוועד הפועל של הפתח, מפלגתו של אבו מאזן, בסמכויותיו של סגן הנשיא מחמוד אל-עלול למקרה שיו"ר הרשות ייעדר.



רוצים לקבל את החדשות לפני כולם? הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


על פי מקור בישיבה שצוטט באתר "אל ווטן" באנונימיות, דן הוועד הפועל בנושאים רבים, אך החשוב בהם היה סמכויותיו של אל-עלול כסגנו של אבו מאזן, ובנושא זה אף נקבע תיקון לחוקת התנועה. "התיקון מאפשר להעביר את סמכויותיו של נשיא הפתח לסגנו למשך שלושה חודשים במקרה הצורך, כאשר לאחריהם ייקבעו בחירות". הסביר המקור. בנוסף לכך, ציטטו באתר את עיתון "מעריב", וציינו כי זאת הפעם הראשונה בה נאומו של אבו מאזן בכינוס הוועד הפועל לא הועבר בשידור חי.



כזכור, בשבועות האחרונים עלו שמועות רבות על בריאותו של אבו מאזן, ויום אחרי נאומו של ראש הרשות במועצת הביטחון של האו"ם הוא אף נצפה בבית החולים ג'ונס הופקינס במרילנד. הדלפות שמקורן שם לימדו כי קיבל טיפול נגד סרטן. עם זאת, למחרת התראיין אבו מאזן לערוץ הטלוויזיה הפלסטיני וטען כי ביצע בדיקות שגרתיות ומצבו טוב.