בעוד בירושלים תופי הבחירות נשמעים חזק יותר ויותר, דווקא בברלין האפשרות לבחירות חדשות נמנעה. תוצאות המשאל שנערך בין חברי המפלגה הסוציאל-דמוקרטית במדינה, ה-SPD אישרו להנהגת המפלגה לחתום על הסכם קואליציוני עם המפלגה הנוצרית דמוקרטית בראשות הקנצלרית אנגלה מרקל, ובכך נמנע הצורך מללכת לבחירות חוזרות במדינה. על פי ספירת הקלפיות במפלגה, שהסתיימה הבוקר (ראשון), 66% מחברי המפלגה תמכו בהקמת הממשלה החדשה.



הסכמת ה-SPD להיכנס לקואליציה עם מרקל, ובכך למעשה להקים מחדש את הברית בין המפלגות מהשנים שעברו, וזאת למרות כוונתה של המפלגה הסוציאל דמוקרטית שלא להיכנס ל"קואליציה הגדולה" עם מרקל במטרה לבדל את עצמה מהמפלגה השמרנית. עם זאת, ובעקבות כישלונה של מרקל להקים את "קואליציית ג'מייקה" נפרדת עם מפלגת הירוקים והמפלגה הליברלית, היה חשש כי מרקל לא תצליח להקים ממשלה וגרמניה תיאלץ להיגרר למערכת בחירות נוספת, פחות מחצי שנה לאחר הבחירות הקודמות.



סעיף מיוחד נגד ההתנחלויות. זיגמר גבריאל מה-SPD, צילום: רויטרס
סעיף מיוחד נגד ההתנחלויות. זיגמר גבריאל מה-SPD, צילום: רויטרס



מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" תהפוך לראש האופוזיציה



במסגרת ההסכם הקואליציוני, הסכימו שתי המפלגות על חיזוק האיחוד האירופי, והמפלגה הסוציאל דמוקרטית תאייש תפקידי מפתח בממשלה, כמו כן - על פי דיווח ב"החדשות", מדיניות ישראל ביהודה ושומרון הוזכרה גם היא בהסכם הקואליציוני עליו חתמו  שתי המפלגות, שם הוגדרה מדיניות הבנייה בהתנחלויות כ"מנוגדת למשפט הבינלאומי ופוגעת בפתרון של שתי המדינות".



עם זאת, כניסתה של ה-SPD לקואליציה עם המפלגה השמרנית של מרקל תציב לראשונה את מפלגת "אלטרנטיבה לגרמניה" הימנית קיצונית בראש האופוזיציה במדינה, תסריט אותו רצו הן מרקל והן המפלגה הסוציאל דמוקרטית למנוע.