מה חושבים גורמים במפלגת השלטון על האיומים שנשמעים מצד המפלגות החרדיות לפירוק הממשלה סביב חוק גיוס החרדים? ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) הסביר היום (ראשון) בתוכנית של משעל, ב-103FM: "אני לא בטוח שאנחנו נלך לבחירות, אני לא חושב שיש טעם לכך ואני סבור שהחרדים יפנימו את זה. אני מקווה שהם לא יעלו על עץ גבוה מידי. השר ליצמן מוזמן לשבת ממשלת שמאל, הציבור שלו לא מעוניין בכך אך נראה אותו מתמודד בממשלה שכזו על סוגיות הדת והמדינה".

על חקירות ראש הממשלה הסביר ח"כ זוהר: "אמרתי זאת בעבר בצורה ברורה, כפי שיגאל עמיר רצה להפיל את ראש הממשלה בצורה לא דמוקרטית כך גם עושים רצח אופי לראש הממשלה כיום. במקרה הזה השמאל, בחסות התקשורת, הם יגאל עמיר. אלו אנשים שרוצים לשפוך דמו של אדם באמצעות רדיפה פוליטית ורצח אופי, זה גם מה שהעם מרגיש". על דבריה של שרת התרבות מירי רגב, שהשוותה בין השמאל ליועציו של אחשוורוש אשר נתלו באשמת בגידה טען: "נבחרי הציבור רוצים לומר דברים קיצוניים כדי לזעזע, מה שקורה כאן עבר את כל הגבולות. מה שהשמאל עושה זו כבר מזמן אינה ביקורת".

נתניהו ומנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם
נתניהו ומנדלבליט. צילום: מרק ישראל סלם

 

דרור רפאל התייחס לדבריו: "גם דבריך חדלו מלהיות ביקורת. אתה מאשים את השמאל וקורא להם רוצחים". ח"כ זוהר השיב לו: "אנחנו לא נלך כצאן לטבח ונרכין ראש. אנחנו עושים את תפקידנו בכל מחיר".
"אתה מחזיר אותי למפגש הראשון שהיה לנו בוועדה לביקורת המדינה", טענה לאה גולדין. "אני דור שני לשורדי השואה ואתה מרשה לעצמך להשוות את המקרה של נתניהו לשואה, זה לא ייאמן. שלא תעיז לומר שהעם חושב ככה כי אף אחד לא חושב ככה. שמור על הפה ותשקול מילים. ההורים שלי היו כצאן לטבח, זו בושה וחרפה".



"את טועה", הכריז זוהר. "אני מאוד מעריך אותך אך עמדותיי ברורות ולא אתנצל על דבריי. אני לא יפה נפש, אני משקף את מה שהעם מרגיש. אני מייצג את מיליון האנשים שהצביעו לליכוד ומרגישים שמנסים לגנוב להם את השלטון בדרך לא דמוקרטית".
ספי עובדיה הוסיף לדבריו: "מי הם האנשים שאתה מאשים? ישנם אנשים שפועלים בתפקידם על פי החוק. היועץ המשפטי לממשלה מנסה לרצוח את רבין? צריך לתלות אותו על העץ? אביחי מנדלביט אישר את החקירות כנגד ראש הממשלה שאתה יוצא נגדם. הוא אישר כל צעד שאתה יוצא נגדו".
"כל צעד שמעלה חשד עליו להיבדק", הדגיש זוהר. "כך זה צריך להיות. כל חשד שהשמאל מעלה צריך להיבדק ולכן היועץ המשפטי מאשר את הבדיקה. השמאל והתקשורת מרשיעים את ראש הממשלה טרם ההכרעה בבית המשפט, פוגעים בו מהבוקר ועד הערב, מכפישים אותו ומכופפים את ראשו. פיתחו את מהדורת שמונה בערב ותראו בחדשות מהי רדיפה פוליטית, הציבור מבין את זה וזו הסיבה שאנחנו עולים בסקרים". כשנשאל האם הרגיש ככה בחקירות שנפתחו כנגד אהוד אולמרט השיב: "אי אפשר להשוות בין השניים. בנימין נתניהו נחשד ב-19 פרשיות ואף אחד מהן לא הוכחה כנכונה. 13-14 כבר נסגרו מזמן, זה לא נשמע לכם חשוד?". 
עריכה: איתמר זיגלמן