מייסד צ'ק פוינט גיל שויד סיפר הערב (ראשון) בשיחה עם 'מעריב אונליין' על הרגע שבו נודע לו על זכייתו בפרס החשוב. "הודיעו לי שיש לי שיחה חשובה משר החינוך וכשהוא סיפר לי – הופתעתי מאוד", אמר, "זה מאוד מרגש ומעולם לא קיבלתי כל כך הרבה ברכות". לדבריו, שילוב פרס בתחום ההייטק מהווה מסר חשוב. "זו הכרה בכך שהישגים בתחום ההייטק חשובים לא פחות מהישגים בתרבות, ומהווים תרומה למדינה", הסביר, "אני שמח בשמי ובשם כל עובדי צ'ק פוינט ועובדי ההייטק הישראלי".



"עבודה בהייטק היא הזדמנות שלנו כמדינה להשתתף בכלכלה הגלובלית ולהיתרם ממנה", הוסיף, "המסר שלי למי שרוצה להגיע לתחום, זה שמעבר ללימודים של תואר רלוונטי, חשוב לעבוד קשה מאוד". הוא התייחס לטענות שנשמעות לעיתים, לפיהן הייטק הוא תחום גברי. "התחום מתאים לכולם", סיכם, "אין הגבלה של מגדר בתחום הזה".



יעל שפסקי שנהר, בת דודה של שוויד, סיפרה על ילדותם המשותפת. "גדלנו כמו אחים", הסבירה, "בתור ילד הוא תמיד טיפוס משפחתי וזה מאוד חשוב לו גם היום – הוא מקדיש המון זמן לילדים שלו והם עושים המון דברים ביחד". היא הוסיפה: "הוא תמיד היה סקרן והושפע רבות מאמא שלו שהייתה מורה והשפיעה עליו המון". היא סיפרה על חווייות משותפות: "היא עודדה אותנו לחשוב מחוץ לקופסא – יום אחד היא לקחה אותנו לראות איך מפעל ממתקים עובד".



שפסקי שנהר הוסיפה כי "גיל תמיד היה ספורטאי, והתמסר לדברים שעניינו אותו". לדבריה, הוא פשוט רצה שמה שהוא מכין יעבוד. "היום הוא מאוד מצליח ותורם לחברה בתחום החינוך, ואני חושבת שהוא פשוט מלח הארץ, אדם ערכי וצנוע", סיכמה, "חברות זה ערך עליון עבורו".