הבית הלבן שחרר הלילה (שני) הודעה, ובה באופן כמעט חסר תקדים, האשימו את רוסיה ברצח אזרחים חפים מפשע, בפרבר ע'וטה שבפאתי דמשק. בהודעה נכתב: "רוסיה התעלמה מהפסקת האש של האו"ם והרגה אזרחים חפים מפשע, בחסות מזויפת של פעולות נגד טרור".

מוקדם יותר היום, נשיא סוריה, בשאר אסד, אמר בתום פגישה עם משלחת בכירים איראנית כי כי "האשמות המערב לשימוש בנשק כימי – הן סחיטה ותירוץ לתקוף את הצבא הסורי". בתום המפגש עם המשלחת בראשות עוזרו הבכיר של שר החוץ האיראני, חוסין ג'אברי אנסארי, אמר אסד כי "המבצע הצבאי בע'וטה המזרחית שבפאתי דמשק יימשך, ובמקביל אזרחים יורשו לעזוב את האזור הנשלט בידי המורדים. "אין סתירה בין הפסקת אש לפעולות לחימה", אמר נשיא סוריה. "ההתקדמות שהושגה בימים האחרונים על ידי הצבא הושגה תוך כדי הפסקת האש".
הוא הדגיש כי "העם הסורי הוא בעל ההחלטה הסופית לגבי האופציות הפוליטיות בעתיד הקשורות בארצו", וציין ש"הקמפיין התקשורתי תחת כותרות הומניטריות בא כדי לסייע לטרור ולטרוריסטים לאחר המכות הקשות שספגו".
אסד תקף את "התוקפנות הטורקית על עפרין, שמוכיחה כי אנקרה ממשיכה את התוקפנות כלפי סוריה, ולכן אין לבטוח בהם". סוכנות הידיעות "סאנ"א" דיווחה, כי במהלך פגישתו עם משלחת הבכירים האיראנים, הדגיש נשיא סוריה את החשיבות של התיאום בין סוריה לבין המדינות הידידות.

אנסארי אמר כי לטהרן חשוב המשך התיאום וההתייעצות עם סוריה. "כל מאמץ שאיראן עושה לפתרון המשבר בסוריה, יהיה בתיאום עם ההנהגה בדמשק", הדגיש אנסארי, "לסוריה ולעם חשיבות לממשלה ולעם האיראני".