שרת המשפטים איילת שקד נאמה הערב (ראשון) בוועידת אייפא"ק והתייחסה למשבר הקואליציוני עם החרדים. "משבר הגיוס הוא פייק קרייסס. יהיה זה חוסר אחריות ש"המשבר" יוביל לבחירות ולהפלת ממשלת ימין. צריך לעבוד עם השותפות הקואליציוניות על נוסח פשרה שכולם יוכלו לחיות איתו. הממשלה הנוכחית טובה ועושה דברים חשובים בביטחון, בכלכלה, במשפט ובחינוך. אין כל סיבה לתת לשמאל את התענוג של הפלת ממשלת ימין. אף אחד לא יכול להתחייב שהשמאל לא יעלה לשלטון".



שקד דיברה גם על המצב הביטחוני בגבול הצפוני והבהירה שישראל לא תאפשר לאיראן להתבסס בסוריה ולחיזבאללה להתחמש בנשק מדויק. כמו כן, השרה בירכה את נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, על העברת השגרירות ואת שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי הילי, על תמיכתה בישראל באו״ם. היא נשאה דברים בפורום של אלפי אנשים ולאחר מכן בפני 120 התורמים הגדולים של אייפא"ק. מחר שקד תשתתף באירוע של הקהילה היהודית של ניו ג'רזי, ממנה יגיע נשיא אייפא"ק הבא, בשדולת נשים של אייפא"ק, וכן בכנס שמארגנת מועצת יש"ע.



איילת שקד בוועידת אייפא"ק. צילום: אייפא"ק



מוקדם יותר התייחס גם נשיא המדינה ראובן ריבלין למשבר בקואליציה סביב סוגיית חוק הגיוס והסביר כי "אי אפשר לפתור אותה בכפייה אלא רק בהסדר ובהידברות". בדברים שנשא בכינוס השנתי הראשון של מועצת העיתונות בישראל שנערך בלוד, אמר ריבלין שהנושא "נוגע בנקודה רגישה מאוד עבור החברה הישראלית. רגישה לציבור המשרתים בצה״ל, רגישה לציבור החרדי ולעולם התורה. זו לא הממשלה הראשונה שהסוגיה הנפיצה הזו מערערת את יציבותה". 



הנשיא הוסיף בנושא: "לאורך זמן, אם לא נשכיל לפתור את המחלוקת הזאת בהידברות עמוקה, מתוך ניסיון למצוא הסדרים אחראיים, מכבדים ומציאותיים, הסוגיה הזו תמשיך ותערער את יציבות המערכת הפוליטית בישראל וחמור מכך, תעצים את המתח בין המגזרים השונים. על מנת להרגיע את המתח ולהתקדם עלינו למצוא מנגנוני שיח נוספים בינינו באופן שיהיה ברור שלא מדובר במחלוקת בין שונאי צה״ל מצד אחד לשונאי תורה מהצד השני, אלא בין ישראלים, שכולם גם מעריכים את צה״ל וגם מכבדים את התורה ואת לומדיה".