בפנייה נרגשת מבקשות שתי בנותיו של ניצול השואה יוסף באו לשמר את המוזיאון הייחודי שהקים אביהן ברחוב ברדיצ'בסקי בלב העיר, לנוכח כוונת בעלי הבניין לפנותו. מוזיאון בית יוסף באו נחשב ייחודי לנוכח הפסיפס המרתק של אומנות והיסטוריה שמוצג בו. במוזיאון מוצגות עבודות אנימציה, קולנוע, גרפיקה, פרסום, צילום, סיפורים ושירה. העבודות עוסקות בנושאים שונים, בהם ריגול, אהבת הארץ והשפה העברית, ובמוזיאון אפשר להתרשם ממכשירי האנימציה והקולנוע שבנה באו. באו היה ממניחי היסודות לסרטי האנימציה והגרפיקה בתל אביב הקטנה, ורק לאחר מותו נודע כי שימש כגרפיקאי הראשי במוסד, וכי במסגרת תפקידו זייף תעודות שונות גם למרגלים.



מפעל חייו של באו, שאף הציל רבים בזמן המלחמה, זכה להכרה בינלאומית, ויצירותיו הוצגו במקומות שנים בעולם, בין היתר בבניין האו"ם בניו יורק, במוזיאון אוסקר שינדלר בקרקוב ובפרלמנט הספרדי במדריד. "אבינו היה חלוץ האנימציה בארץ - צייר, גרפיקאי, מאייר, סופר, איש סוד, בלשן, משורר וצלם", ציינו בנותיו צלילה והדסה בפנייה לראש העירייה רון חולדאי. "הוא יצר את הכותרות והאנימציה לכל הסרטים בארץ מאז קום המדינה, כדוגמת 'קזבלן' ו'סלאח שבתי', ואת הפרסומות והכרזות הראשונות בארץ כדוגמת כרזות מפעל הפיס ואל־על, והוא כתב ספרים וצייר ציורים רבים".



במכתבן מספרות השתיים כי בתקופת השואה ניצלו הנאצים את כישרונו והעסיקו אותו כגרפיקאי, וכך על בידיו לזייף תעודות ולהציל מאות אנשים. "אבינו עבד בסטודיו שלו בתל אביב משנת 1960, והפכנו את המקום למוזיאון קטן בשם בית יוסף באו. מוזיאון זה מהווה פינה ייחודית שנשמרה שנים ומייצג לא רק את אבינו, אלא גם את ימיה הרומנטיים של תל אביב הישנה ואת ההיסטוריה של מדינת ישראל מראשית דרכה עד ימינו.



"בעיה גדולה עומדת בפנינו משום שהמקום שבו נמצא המוזיאון נתון בסכנת סגירה. בעל הבית מוכן שנישאר בו רק לזמן קצר, משום שהוא רוצה לבנות במקום ולהפוך אותו לבניין לדירות יוקרה", ממשיכות הבנות, "אנחנו פונות אליך בבקשה לשמר מוזיאון ייחודי זה עבור הדורות הבאים ומבקשות גם תמיכה כלכלית בתחזוק המוזיאון, כי אנו נדרשות לשלם עבורו שכר דירה גבוה במיוחד". השתיים מספרות כי הסטודיו היה מושכר בדמי מפתח עד שנת 97'. "אבינו איבד אותו בגלל שטיפל באמנו ולא הגיע לסטודיו במשך כמה חודשים".



מעיריית ת"א נמסר בתגובה: "העירייה מכירה בחשיבותו ובתרומתו של יוסף באו לתרבות הישראלית ומעריכה אותן. עם זאת, העירייה מקבלת פניות רבות להנצחה ולהקמת מוזיאונים ומחויבת לפעול, כמו מוסדות אחרים התומכים בתרבות, על פי קריטריונים ברורים, שקופים ופתוחים לכל, שאושרו על ידי מועצת העירייה. לצערנו, המוסד המנוהל על ידי האחיות באו אינו עונה על התנאים לקבלת תמיכה מהעירייה, הקובעים כי המוזיאון צריך להיתמך באופן שוטף ממשרד התרבות על פי תקנת המוזיאונים. נוסיף שהנכס מצוי כיום בבעלות פרטית, ולכן אין העירייה יכולה להתערב בנושא".