עוצמה נשית באוסקר ה-90: השחקנית פרנסס מקדורמנד זכתה הבוקר (שני) בפעם השנייה בפרס השחקנית הטובה ביותר, בזכות תפקיד של אשה חזקה, אם המחפשת צדק עבור בתה שנרצחה, ב"שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי". השחקנית סיפקה את אחד הנאומים הבלתי נשכחים של הערב שעסק במקומן של נשים בתעשיית הסרטים בהוליווד ושעות ספורות אחרי תום הטקס זכה לציטוטים רבים ברשת. "קצת קשה לי לנשום", פתחה את דבריה כשהיא עלתה לבמה, "אם אני אפול, בבקשה תעזרו לי לקום, כי יש לי כמה דברים להגיד".
מקדורמנד קיבלה מועמדות לפרס היוקרתי חמש פעמים, וזכתה בו בפעם הקודמת בשנת 1997 על תפקידה הבלתי נשכח כחוקרת מרג' גנדרסון בסרט "פרגו". השנה העפילה השחקנית על מועמדות מובילות כמו סאל הוקינס ששיחקה ב"צורת המים", מרגו רובי ששיחקה ב"אני, טוניה", סאוריס רונן ב"ליידי בירד", ואפילו מריל סטריפ המוערכת על תפקידה בסרט המדובר "העיתון". "אני חושבת שכך הרגישה הספורטאית קלואי קים, אחרי שביצעה פעלולי היפוכים באולימפיאדת החורף", צחקה השחקנית.
מקדורמנד הודתה לבמאי "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" מרטין מקדונה, והאחים כהן שביימו את "פרגו", "אני יודעת שאתם גאים בי וזה ממלא אותי אושר", והוסיפה. "אני רוצה לשלוח תודה מיוחדת לשבט שלי, בעלי ג'ואל ובני פדרו, בני אדם נאמנים וטובים שגודלו על ידי אמהות פמיניסטיות". 

"ועכשיו, אני רוצה לקבל קצת פרספקטיבה", אמרה והניחה את הפסלון לצידה. "אני אשמח לקבל את הכבוד ולבקש מכל הנשים שמועמדות לפרס בכל קטגוריה לעמוד איתי כאן בחדר. מריל (סטריפ), אם את תעמדי, כולן יעשו כך". מקדורמנד החלה לחייך כשהנשים באולם נעמדו בזו אחר זו. "הסתכלו סביב גבירותיי ורבותיי, כי לכולנו יש סיפורים לספר ופרויקטים שאנחנו צריכות לממן", והוסיפה. "אל תדברו איתנו על זה במסיבות, הזמינו אותנו למשרדים שלכם בעוד כמה ימים, או שתבואו למשרדים שלנו". השחקנית סיימה את הנאום שלה בקריאה לשוויון מגדרי וגזעי בחוזים עליהם חותמים שחקנים ואנשים תעשייה שעובדים בהוליווד (inclusion rider).
בשעות אחרי הטקס אתרי האינטרנט, הגולשים ושחקנים רבים שהיו באולם הכריזו על דבריה של מקדורמנד כנאום הכי טוב של הלילה, וככזה שתמך בנשים בשנת 2018 שעמדה בסימן מאבק השנים בהטרדות מיניות במסגרת קמפיין MeToo#. רבים השוו את נאום הזכייה שלה לזה של אופרה ווינפרי בטקס גלובוס הזהב לפני חודשיים, אם כי בהתאם לרוח הטקס שהתמקדה יותר בזוכים ובערב עצמו, ופחות בהצהרות פוליטיות ברורות שעמדו במרכז הערב של גלובוס הזהב, הוא היה קצר יותר ולוחמני פחות, וכמובן זכה להשאטג משלו.