פרשני "החדשות" גיא פלג ואמנון אברמוביץ' הגיבו היום (שני) להתפתחות הדרמטית בתיקי נתניהו, במסגרתה חתם איש סודם של ראש הממשלה ורעייתו ניר חפץ על הסכם עד מדינה במסגרתו אמור למסור עליהם חומר מפליל.  פלג הסביר כי מדובר בהתפתחות משמעותית: "ניר חפץ קופץ על העגלה הזו והוא לא הראשון. שלמה פילבר שהקדים אותו חתם על הסכם שיעמיד אותו לדין משמעתי במסגרת נציבות המדינה. חפץ קיבל חסינות מוחלטת ולא יועמד לדין פלילי". 

פלג הוסיף: "מדובר בעד מדינה שהוא חוליה בכירה במערכת, והעובדה שהוא עד המדינה השלישי ושהוא לא מקבל בכלל עונש מראה שהסחורה שהוא נותן היא סחורה מאוד דרמטית, מאוד משמעותית, והוא נותן אותה ברגעים אלה ממש. המדינה מאוד רצתה את ניר חפץ כעד מדינה והיא קיבלה אותו בתנאים". 

חפץ ואלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני
חפץ ואלוביץ'. צילום: אבשלום ששוני

לדברי הפרשן המשפטי, "עד מדינה תמיד הוא עבריין, אבל במקרים של תיקי שוחד - מכיוון שעד המדינה הוא עבריין ומכיוון שהעבריין מעוניין למלט עצמו, הפסיקה בישראל אומרת שצריכים סיוע לעדות עד מדינה, אבל החריג הוא תיקי שוחד, שהן עבירות שנעשות בחדרי חדרים, וכאן יש לנו סיוע. יושב פילבר בחדר אחד ומספר סיפור ויושב חפץ ומספר סיפור. ברגע שפילבר מספר סיפור והסיפור נתמך על ידי חפץ אלה דברים שבסופו של יום בבית המשפט הם יהיו חזקים". 
אמנון אברמוביץ' הוסיף: "אני אומר לך קצת בצחוק, כאשר מבשרים לבנימין נתניהו ולשרה ויאיר שניר חפץ עד מדינה צריך לעשות את זה בליווי של קצין העיר, רופא וזריקת הרגעה. 'נאמן בכל ביתי הוא', זה ביטוי של הרב עובדיה יוסף, וניר חפץ היה נאמן בכל ביתם, גם ארי הרו במידה פחותה. ניר חפץ נשלח למשימות על ידם, גם שלמה פילבר היה שליח של נתניהו לאלוביץ' ולבזק אבל הוא לא היה איש ביתם מבחינת משפחת נתניהו. ניר חפץ כעד מדינה זה לא פחות מקטלני". 
 
לדברי אברמוביץ', "הוא מעשיר מאוד את תיק 1000 ותורם תרומה מסוימת לתיק 2000 אף שהאירוע היה מאחורי גבו, ולגבי תיק 4000 - הוא תורם תרומה רבה מאוד משום שפילבר היה איש הקשר של נתניהו לאלוביץ', חפץ היה איש הקשר של ביבי לאתר וואלה והוא למעשה יוכיח לחוקרים שאתר וואלה הופעל מבלפור לא רק על ידי שרה אלא גם על ידי בנימין".