הגם אתה ברוטוס? כן, ניר חפץ, זה עם הסיגרים והקוניאק מלשכת ראש הממשלה ותא הכבוד בטדי, הוא מאתמול עד מדינה נגד - לא פחות ולא יותר - ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו שרה, ועוד כמה חברים. זאת בקשר שנחשף בין משרד התקשורת תחת ניהולו של השר נתניהו, לבין שאול אלוביץ וקונצרן התקשורת שלו (יורוקום, יס, וואלה ובזק), אבל גם בעוד כמה פרשות גדולת שייחשפו בקרוב.
 
בינתיים, שני מוקדים יש לחתימה על ההסכם. מצד אחד המעצר הממושך של חפץ והאחרים, ומצד שני הראיות שהוטחו בהם. הספינים של חפץ מבית המשפט, על ערבים מתלהמים בבית המעצר, שמיכות מסריחות ופשפשים, נזרקו לחלל בזמן שהוא כבר היה נתון בגישושים ראשונים עם המשטרה על המשך דרכו.
 
חפץ, שביקש להרוויח עוד מעט זמן למחשבה על הצעות החוקרים, עשה את מה שהוא יודע הכי טוב - לזרות חול במרחב התקשורתי הציבורי. במהלך ימי הפורים היה נראה שזה הצליח לו. האמירות שלו על תנאי המעצר זעזעו את חבריו באליטה החדשה של מפלגת השלטון, והפכו מיד לדיונים בוועדות הכנסת, הצעות חוק וכותרות ענק חלולות מתוכן.
 

אליה וקוץ בה, הן גם חשפו את פרצופו האמיתי בפני שלושת שופטי המעצרים, כולל השופטת האומללה רונית פוזננסקי־כץ והשופט עלא מסארווה, שנחשפו לחומר הסודי והאריכו את מעצרו שוב ושוב עם החותמת של השופט המחוזי בערר, יוסף טופף.
 
בחמשת הימים שניתנו לחוקרים הם החלו להטיח בחפץ פרטים מהדו”חות הסודיים שנחשפו בפני השופטים, ממצאים שנאספו בחקירה סמויה המתבצעת מזה שנתיים. על הדרך הטיבו את תנאי מעצרו, דאגו לו לבגדים נקיים, למזון איכותי, למפגשים עם בני המשפחה, לשיחות טלפון, ובעיקר הרחיקו אותו מהפוסטות של שב”ס ומתקני כליאה מצחינים ועוינים. 
 
בין לבין היו שיחות ברומו של עולם על התנהלות התקשורת בארצנו. אבל עם כל הכבוד לאינטרסים המסחריים של "ידיעות אחרונות” ולתוכן השיווקי באתר “וואלה”, שירותיו של חפץ בשירות יחסי הציבור של נתניהו, ובעיקר אלה הרכילותיים במצוות הגברת שרה ובמצוות יאיר שלה - לא באמת מעניינים את חוקרי המשטרה, וטוב שכך.
 
החוקרים שואלים את חפץ האם הוא מסוגל להפנות אותם אל המתת שקיבל ראש הממשלה בתמורה להטבות בהיקף מיליארד השקלים שהוא הרעיף על אלוביץ ובזק. בעוד מנכ”ל משרד התקשורת שלמה פילבר פתר להם את תעלומת התמורה, חפץ אמור לפתור להם את חידת המתת, שהיא האקדח המעשן של הכוונה הפלילית בעבירת השוחד.

לחוקרים של תנ”צ אלי אסייאג, בוגר הימ”רים של משטרת ישראל, יש כלל ברזל בחקירות מסובכות: ככל שהחשוד מפונק יותר הוא בשל יותר להסכמי שיתופי פעולה מפתים. ניר חפץ היה תמיד הנער המפונק של מטיביו, מנוני מוזס ואריאל שרון ועד לבני הזוג נתניהו. אבל עכשיו הכוח והסמכות עברו למשטרה, וחפץ דפק על דלתו של מפקד החקירה וביקש לדבר. עובדה.

רשימות נוספות של אמיר זוהר באתר פוסטה