גורם בפמליית ראש הממשלה אמר הערב (שלישי) כי נתניהו העביר גם היום מסר לראשי מפלגות הקואליציה באמצעות ראש הסגל יואב הורביץ ולפיו הוא מעוניין בפתרון קבוע וארוך טווח למשבר הגיוס ואינו רוצה בחירות מוקדמות. "ראש הממשלה לא רוצה פתרון מקומי וזמני למשבר הפוליטי ושעוד חודש חודשיים הכל יחזור על עצמו", מסר המקור, "באופן אמיתי אנחנו לא רוצים בחירות. למרות הסקרים המחמיאים ראש הממשלה זוכר שאתה יודע איך אתה נכנס לבחירות אבל לא יודע איך תצא מהן". ראש הסגל יואב הורביץ שנמצא עם נתניהו בוושינגטון מנהל את המגעים מטעמו.



בחדשות עשר פורסם כי סגן השר יעקב ליצמן התבטא ואמר ש"הולכים לבחירות ואני אומר לכם שביבי רוצה בחירות יותר מאיתנו. הם לא באמת מדברים איתנו מאז יום רביעי, לא השליחים ובטח לא נתניהו". ב"החדשות" דווח כי בעוד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן כאמור מעריך שהולכים לבחירות, גפני ודרעי חושבים שפשרה כלשהי תניח את דעתם ואת דעת הרבנים. 

נתניהו נואם באיפא"ק. צילום: AFP


על פי הדיווח החלק הליטאי במפלגת 'יהדות התורה', בראשות ח"כ משה גפני, מוכן לתמוך בתקציב בתמורה להעברה בקריאה טרומית של חוק הגיוס, דיונים בוועדה בפגרה ובתחילת מושב הקיץ יושלם החוק. לגבי מפלגת ש"ס נראה כי היא אינה רלוונטית לנושא למרות רצונה שהמשבר ייפתר, כאשר בנוסף מנהיג המפלגה, השר אריה דרעי, נמצא בחדרי החקירות ומנהיגה הרוחני, הרב שלום כהן, שוהה במקסיקו.

בסביבת ליצמן הגיבו לפרסומים השונים ואמרו כי "אין כל תיאום עם ראש הממשלה על בחירות. ליצמן הביע היום הערכתו כי ראש הממשלה רוצה בחירות - לאור העובדה שאינו מתאמץ מספיק לסיים את המשבר וכי הליכוד אינו מציג מתווה לפתרון. לו ראש הממשלה היה רוצה היה פועל לכך יותר. ליצמן אינו רוצה בחירות, אך לא יחשוש מהליכה לבחירות אם לא יעבור חוק גיוס מתוקן לפני אישור התקציב, כפי הוראת מועצת גדולי התורה.