כל עסקה שבה מובטחת חסינות לעבריין בתמורה לעדות נגד שותפיו לביצוע העבירות והפשעים, מגעילה ומבזה. אך העסקה עם ניר חפץ היא אולי המבזה מכולן. האיש שסחר בתקשורת כעורך “7 ימים” וכעורך ראשי ב”מעריב”, שדאג אך ורק למקורביו וללקוחות העתידיים, היה חייב מתישהו לתת את הדין על פשעיו. על חפץ שהתעלל במני נפתלי בשירות רה”מ בנימין נתניהו ורעייתו דורשים מקורביו “רחמים, הרי יש לו אישה וילדים”.
 
 גם לנפתלי יש אישה וילדים, אך אף אחד מסביבת הריקבון המחליא שעוטפת את משפחת נתניהו לא ביקש עליהם אפילו גרם של רחמים גם כאשר כל הערכאות המשפטיות קבעו שהוא דובר אמת ושתנאי ההעסקה שלו ושל עובדים נוספים היוו העסקה פושעת. אין שקר והאשמות שווא שעד המדינה לא טפל על נפתלי ועובדים אחרים במעון המלכותי בבלפור. ולא שכחנו את ההתעללות במקורביהם של התובעים. אולם הפשע המכוער והמטונף נסלח לו על ידי הפרקליטות רק כדי שיספר איך היה שותף לפשעים חמורים.
 
בשלב זה לא ידוע אם יפיל את עמיתו, עו”ד יוסי כהן, שמייצג את המשפחה בערכאות, וכמובן בהטלת רפש בתובעים, בכולם. המדינה גם לא מספרת לנו בשלב זה מה כולל ההסכם עם חפץ. באופן אישי, אני מטיל דופי באמינותו, גם כעד מדינה ו/או כעד מלך. אולם  אם העדות המפורטת אינה כוללת את כל הפשעים - תיקים 1000 עד 4000, וכמובן פתיחת תיקים חדשים של שלטון הפשע והרשע - זו תהיה בסה”כ עוד עסקה מיותרת, שנועדה לכאורה לסמא את עיני הציבור.


בנימין ושרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
בנימין ושרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


חפץ ייצג גם גורמים נוספים. בתמורה להיותו סרסור של מידע בין הרגולציה לבין טייקונים במגזר העסקי, דרש וקיבל שכר עצום. חשוב ואף נדרש שיספר על פעולות שבהן היו מעורבים שר הבריאות יעקב ליצמן, ושרת התרבות והספורט מירי רגב ועל גורמי שלטון נוספים, שמהם דרש וקיבל הקלות מפליגות ללקוחותיו, לכאורה. 
 
מדובר כאן באדם שהפך את המקצוע הקלוש והתלוש יועץ אסטרטגי (בעברית זה פשוט מאכער), לאומנות של פשע כמעט מושלם. פשעים שפגעו באינספור עובדים ואזרחים במדינה המושחתת הזו. המציאות שלפיה לא יורשע בדין, לא יודה בפשעים שביצע למטרת רווח אישי – אם במעמד, במשרה ובשכר – מבישה, מביכה ובעיקר פוגעת בקורבנות.
 
נדרש רק להמתין לכך שבסיום עדותו, שהיא למעשה הודאה שמפלילה אותו בהכל, הוא יבלה שנים רבות בבתי משפט, כנתבע בתביעות אזרחיות. ואפשר לקוות שבעתיד הקרוב יגרמו לו התובעים באותן תביעות להגיע למצב של פושט רגל. אפשר להשתכנע בקלות, שפרקליטיהם של בני הזוג נתניהו, וכמובן הפרקליטים של שאר הנאשמים בתיקים הפליליים, יפרקו אותו על דוכן העדים. זו תהיה ההצגה הכי טובה בעיר.
 
 אגב, משום מה לא נשמעו קולותיהם של המצליפים בליכוד - מירי רגב, דוד אמסלם (איך הוא עוד לא קרא לו שטינקר?) ומיקי זוהר. האם הם קיבלו הוראה להחריש? שאסור לפגוע בעבריין חפץ שחזר בתשובה? או שאולי הם פשוט מ־פ־ח־ד־י־ם מהארכיון הפרטי של חפץ, שמכיל קצת מידע מפליל לכאורה גם עליהם?
 
האיש שמכריו אומרים עליו שהיה אובססיבי לתיעוד, התכונן שנים ליום הדין שבו יידרש להלשין על החברים ועל הלקוחות. לא סתם ולא לחינם אדם מקליט ומתעד את מעסיקיו/מקורביו/וסביבתם במשך שנים רבות. נכון שנקבע כאן שיא חדש של גועל ציבורי, אבל נכונים לנו רגעי אושר צרוף, שבהם נלמד איך פועל השלטון. את כל ספרי האזרחות, שלפיהם מלמדים את התלמידים כיצד פועל שלטון, אפשר לזרוק לפח. את הספרים החדשים, כותבים ניר חפץ, ארי הרו ושלמה פילבר.