איראן הגדילה את קצב ייצור הטילים שלה פי שלושה, כך אמר הבוקר (רביעי) בכיר במשמרות המהפכה, שצוטט בדיווח של סוכנות החדשות פארס. ואולם, הוא לא ציין מהו טווח הזמן שבו התרחש התהליך.



"בעבר נאלצנו לתת הסברים רבים לגופים שונים על פעולותינו, אבל זה כבר לא ככה", ציין הבכיר, אמיר אלי חג'ז'רה, ראש חטיבת החלל של משמרות המהפכה. הוא ציין גם כי בפרלמנט האיראני הסכימו כי יש צורך בהגדלת מאגר טילי הקרקע-קרקע של הצבא האיראני.



שלשום ביקר במדינה שר החוץ של צרפת, ז'אן איב לה דריאן, על מנת לאותת כי אירופה תומכת בהסכם הגרעין שנחתם בין המעצמות לטהרן. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים לסגת לאחרונה מהעסקה, אלא אם כן היא תתוקן, ותגביל את התנועה של איראן במזרח התיכון. בכירים איראנים אמרו לבכיר הצרפתי כי תוכנית הטילים הבליסטיים של איראן אינה עומדת למשא ומתן. 



מצעד צבאי באיראן. צילום: רויטרס
מצעד צבאי באיראן. צילום: רויטרס



אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בוועידת איפא"ק בוושינגטון כי "עלינו לעצור את איראן, אנחנו נעצור את איראן, הזהרתי ממפני ההתעצמות הגרעינית של איראן וההשפעה שלה. היא שולחת זרועות של חושך לעיראק, סוריה, תימן, לבנון ועזה, היא מבקשת ליצור זרוע יבשתית מטהרן לים התיכון, היא מפתחת נשק נגד ישראל, אבל לא ניתן לה לעשות זאת".



לדבריו, "במגילת אסתר קראנו על ניסיון פרסי להשמיד את העם היהודי, הם נכשלו אז והם יכשלו כיום. לא נאפשר לאיראן לפתח נשק גרעיני, לא היום, לא בעוד עשור ולא אף פעם. גם הנשיא טראמפ אמר דבר דומה, ואני מצדיע לו. הנשיא גם הבהיר כי אם הפגמים בעסקת הגרעין לא יתוקנו, הוא יפרוש מההסכם, ישראל תעמוד לצידו, וגם מדינות נוספות באזור".