יום העצמאות ה-70 של מדינת ישראל,בניצוחה של שרת התרבות מירי רגב, ממשיך לעורר סערות: אחרי שלפני כחודש התעורר עניין ציבורי רב בטקס החגיגי עם ביטול השתתפותו של הזמר אביב גפן שהיה אמור לבצע דואט של שירו "יומן מסע" עם שרית חדד בטקס הפתיחה, גפן עצמו אישר אז את כוונתו להשתתף אך טען לאחר הפרסום שלא חזרו אליו. כעת, נראה כי פרסום חדש בעניין הטקס מעורר עניין לא קטן.



הזמרת עדן בן זקן בת ה-23 נבחרה על ידי מנהלת חגיגות ה-70 למדינת ישראל לשיר את "הללויה" בגרסה המחודשת, הכוללת שני בתים חדשים אותם כתבה במיוחד שמרית אור, לרגל חגיגות ה- 70 למדינת ישראל. העניין הוא, שלשיר "הללויה", כבר יש מבצעת, זוהי גלי עטרי בת ה-64, ששרה את השיר באירוויזיון 1979 שנערך בישראל ואף זכתה איתו בתחרות.


המנהל האמנותי של חגיגות יום העצמאות, רן כרמי, התראיין הבוקר (רביעי) בתוכניתו של ישי שנרב בגלצ, ונשאל על ידי המגיש אם המקרה דומה בעיניו למה שקרה בשנה שעברה כשהזמרת ריטה נבחרה להחליף את שולי נתן בביצוע השיר "ירושלים של זהב". כרמי השיב, "המקרה הזה שונה לגמרי מהמקרה של שולי נתן", והסביר שדווקא כן נוצרו מגעים עם עטרי כדי לגרום לשיתוף פעולה בין בן זקן ועטרי: "שיתוף הפעולה נפל לא בגלל המנהלת, המגעים נכשלו בגלל חילוקי דעות לגבי אופי ביצוע השיר והופעה משותפת. אנחנו בעד שיתוף פעולה".



השיר שכאמור הביא לישראל כבוד גדול, נכתב ע"י שמרית אור והולחן ע"י קובי אושרת ששמחו על בחירת השיר לחגיגות ה-70. אור כתבה שני בתים חדשים ואקטואליים לכבוד הביצוע וקובי אושרת הופקד על העיבוד המחודש. בתחילת השבוע יוקלט השיר  ולאחר מכן יופץ  על מנת שהציבור יוכל ללמוד ולתרגל את מילות השיר לקראת החגיגות.

שרת התרבות והספורט מירי רגב מסרה: "אני מברכת  על הבחירה בעדן בן זקן לביצוע השיר. הללויה יהיה שיר הפתיחה לחגיגות ה70 למדינה ואני בטוחה שכל עם ישראל יצטרף לשירה המונית ושמחה בכל רחבי הארץ. יפה לראות איך שיר אחד מחבר בין דורות של אמנים וגוונים - רב תרבותיות . בן זקן שנולדה שנים רבות אחרי השיר מעניקה לו גוון וקול נוסף לקלאסיקה ישראלית . השיר שהפך מזמן לנכס צאן ברזל מקבל כבוד עם ביצוע חדש יחד עם בית נוסף שכולו כבוד למדינה ולעם הנפלא.

עדן בן זקן, מסרה בתגובה: "אני גאה ונרגשת לשיר את הללויה המחודש בחגיגות ה-70 למדינת ישראל. מדובר בזכות גדולה עבורי לבצע את השיר שעשה היסטוריה ואני בטוחה שהמוני בית ישראל יצטרפו אליי לשירה בחגיגות העצמאות".


ממנהלת חגיגות ה 70 נמסר: "השיר עצמו לא יבוצע בטקס הדלקת המשואות אלא לאחר הטקס. ההחלטה והרצון הוא שהשיר הללויה יבוצע על ידי ההרכב המקורי. המנהלת פנתה לגלי עטרי ועשתה כל מה שניתן כדי שהיא תביע את הסכמתה לשיר בפתיחת חגיגות 70. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים ונכונות ללכת לקראתה בכל דרך אפשרית לצערנו המנהלת נתקלה בסירוב של גלי עטרי. הבחירה בעדן בן זקן כמבצעת השיר היא בחירה בזמרת צעירה מצליחה ומוכשרת בביצוע שירגש את כולם. גם כעת המנהלת תשמח לשתף את גלי עטרי בשיר הללויה".