יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, ושרת המשפטים, אילת שקד, החלו לנהל משא ומתן עם כל ראשי המפלגות כדי למצוא מתווה מוסכם ולמנוע הליכה לבחירות לאחר שהתרשמו כי נתניהו אינו עושה די בנושא. יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ אלעזר מוזס התייחס למשבר הקואליציה ב-103FM: "היה לילה ארוך ללא תוצאות וצפויים לנו עוד לילות ארוכים שכאלה, כולנו עובדים קשה ומנסים לפתור את המשבר. ביקשתי משר האוצר שיואיל בטובו לדחות את התקציב למושב הקיץ כדי שלא ייווצר משהו על רגל אחת. כחלון בנה תקציב לתפארת ואם הוא יתפטר ונלך לבחירות מה הוא יעשה עם התקציב? אנחנו לא רוצים ללכת לבחירות ולהשקיע מיליארד שקל על דברים לא רצוניים, עדיף שהכסף ילך למקום אחר. אנחנו עלולים לראות את לפיד בקואליציה". 



"חוק הגיוס הוא לא נושא שולי, אלא ליבת ההסכם הקואליציוני שלנו", הוסיף: "כולם מרגישים את רוח הבחירות וליברמן החל לנסות לקושש קולות מלפיד. כל אחד רוצה לעשות שרירים, אנחנו לא זקוקים לכיפופי הידיים אלא בית המשפט היה זה שחייב אותנו להגיש חוק גיוס חדש. אי אפשר לריב על ביצה שעוד לא נולדה. בסיעה שלי כולנו מסכימים פה אחד שיש להעביר את חוק הגיוס וכרגע אין לנו שום דבר ביד כדי להביא למועצת חכמי התורה שנוכל לדון סביבו".

"אנחנו צריכים לראות את חוק הגיוס בעיניים שלנו. מדוע שר האוצר חושש ממה שילד יום בעוד חודשים כפי ולכן אנחנו חוששים מחוק הגיוס. אנחנו מחכים לשובו של נתניהו כדי שנוכל להסתכל לו 'בלבן של העיניים' שייתן לנו תשובות. הנבואה ניתנה לשופטים ולכן אינני יודע לומר מה יהיה". כשנשאל האם ליצמן זמם עם נתניהו את הקדמת הבחירות השיב: "מה פתאום. אנחנו לא מעוניינים ללכת לבחירות אך אם ייגזר עלינו נלך.

"אנחנו רוצים להיות בטוחים שיש לנו את הסכם חוק הגיוס ביד, זה מה שחשוב לנו. לפני שנתיים התרחש אותו סיפור וכולם הצביעו ולא טענו שמדובר בסחטנות. התקציב הוא הכלי הערכי ששווה ערך בכובד משקלו הפוליטי עבורנו. נחכה ליום שני אחר הצהריים בכנסת. יהיה סוער ושמח מאוד".


עריכה: איתמר זיגלמן