ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) הפתיע אתמול ואמר כי מפלגתו אינה שוללת כניסה לאף ממשלה, לכשתקום. בראיון מיוחד ל"מעריב־השבוע", שנערך ללא קשר למשבר הנוכחי בקואליציה ואשר יתפרסם במלואו בערב יום העצמאות, הסביר שר הדתות לשעבר, בתשובה לשאלה האם מפלגתו תחרים בבחירות הבאות את יאיר לפיד, כי ש"ס מעולם לא החרימה אף מפלגה, על אף שלפיד כינה את יו"ר המפלגה אריה דרעי "פושע" במהלך עימות טלוויזיוני. "ש"ס הוחרמה פעמיים, ב־2003 ובקדנציה שעברה", אמר מרגי. "מי שהולך לפוליטיקה עם משקעים, כדאי לו לבחור מקצוע אחר".



מרגי הוסיף: "נכון, השקפת העולם שלי היא א, ב, ג, ד, ה, ו, ז, ח, ט, י, ואני יכול להתעקש, אבל אז אין לי את א עד י. לעומת זאת, אם אני עושה שותפות כזאת אני מקבל את א ואת ב ואת ו ואת ח. לעת עתה אני יכול להסתדר עם ארבעה פרמטרים שלי. זו הדינמיקה בהרכבת ממשלה. אם מישהו חושב או אומר למצביעים שלו: 'תקשיבו, הקמנו ממשלה שבה אנחנו מיישמים את כל המצע שלנו, הוא משקר לבוחרים שלו".




ח"כ מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ מרגי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



לדברי מרגי, זכות הווטו של החרדים, בראשות סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, על עניינים של דת ומדינה היא לא דוגמה טובה. "הממשלה הנוכחית הוקמה על הטראומה של הגננת", כלשון מרגי. "ביבי אמר שהוא גננת. כשלפיד ובנט האחים לא הסתדרו, הוא עשה הצגה. אז קיבלו החלטה שבנושא דת ומדינה לא עושים שום דבר, וזה דו־צדדי. אז אי אפשר לומר שרק ליצמן קיבל זכות וטו. עובדה, אם זה היה תלוי רק בליצמן, ביבי היה מעביר את חוק הגיוס".




"ליצמן היה צריך להתייעץ"



מרגי מתח ביקורת חריפה על סגן שר הבריאות. "עם כל ההערכה שלי ליעקב ליצמן", אמר בראיון לאתר חרדים 10, ואני אוהב אותו וחבר שלו, הוא עשה מעשה ששותפים לא עושים. לחברים לא עושים את זה. לפני שהוא הציב את האולטימטום הוא היה צריך להתייעץ עם חבריו, השותפים הקואליציוניים הבכירים – שהם הסיעות החרדיות, דגל התורה וש"ס. הוא הפתיע, ודבר כזה לא עושים".



מרגי מודאג מההתרחשויות. "אני מאמין שליצמן לא התכוון לזה ולא קלט לאן יוביל המשבר", אמר. "מה שקורה היום הוא אסון. אסור לנו כמפלגות חרדיות להגיע לבחירות על טייטל של גיוס. זה לא נכון, זה לא חכם, זה לא צודק. מעבר לזה, בוא נאמר שנוביל בחירות על הגיוס, מה נקבל אחרי הבחירות שאין לנו היום? הטיפש פה זה לא ליצמן לבד, עם כל הכבוד. גם האולטימטומים של כחלון ושל איווט ליברמן לא היו חכמים".



בהכנת הידיעה השתתף אריק בנדר