על רקע ההתפתחות בחקירות בנימין נתניהו, הסכם עד המדינה שנחתם עם ניר חפץ והחשיפות האחרונות על הנעשה בסביבת ראש הממשלה, אמר היום (חמישי) בראיון לגל"צ שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון כי נתניהו "ניסה להתערב בתכני התחנה הצבאית. "נלחמתי בדה לגיטימציה שהוא ניסה לעשות לבית המשפט העליון ולשלטון החוק. אותו דבר מול התקשורת. הוא ניסה להשתלט על גלי צה"ל ולא נתתי לו", אמר יעלון.



"מבחינה ציבורית כמו שאמרתי כמה פעמים נתניהו גמר. רואה שתיקת כבשים מסביב משיקולים פוליטיים", הבהיר שר הביטחון לשעבר, "הלכנו לבחירות על ישראל היום ועכשיו נלך על חקירות - אלה שיקולים לא ענייניים. מי שיחליט אם נלך לבחירות זה רק נתניהו והסיבה תהיה ההישרדות הפוליטית שלו. אם הוא יחשוב שבחירות מוקדמות יישפרו את מצבו בחקירות, הוא ילך על זה".



יעלון עם נתניהו וגנץ. צילום: קובי גדעון, לע"מ
יעלון עם נתניהו וגנץ. צילום: קובי גדעון, לע"מ



יעלון ציין כי חצי מהמפלגה החדשה שיקים צפויה להיות מורכבת מנשים והוא מתכוון להביא לחיבורים פוליטיים על מנת לזכות בהנהגה. "הודעתי שאני מתכוון לצאת החוצה עם רשימה של אנשים טובים. היא תהיה מפלגה עצמאית אבל קורא לחיבורים כדי להגיע לעמדת הובלה. אותי מעניינת טובתה של המדינה". 



שר הביטחון לשעבר הוסיף: "אולי נתחבר לרשימה אחת שאיתה נרוץ. אני נערך למערך פוליטי שיאפשר לי להגיע לעמדת הובלה כדי להחזיר את המדינה למסילה".



מפקד גל"צ לשעבר ירון דקל הגיב לדבריו של יעלון בתוכנית בהגשתו בתחנה הצבאית: "אני לא מכיר למה התכוון יעלון כשאומר שנתניהו מנסה להשתלט על גל"צ. אני רק יכול להעריך שנתניהו רצה בתם הקדנציה למנות מפקד מטעמו. יעלון האריך את הכהונה (של דקל א.ב.) למרות רצונו של ראש הממשלה. נדמה לי שלכך הכוונה. לא נתקלתי בלחצים משמעותיים במהלך הקדנציה".