לא רק איראן: על פי דיווח הערב (שישי) בחדשות ערוץ 10, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש מנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, לעצור את מכירת הכורים הגרעיניים המתוכננת לסעודיה, אך הנשיא האמריקאי סירב.  הטיעון האמריקאי לסירוב היה כי אם ארה"ב לא תספק לסעודים את הכורים, מדינות אחרות כמו רוסיה או צרפת יעשו זאת בעצמן. 

לאחר שהאמריקאים סירבו לבטל את העסקה, ביקש נתניהו שלא לאפשר לסעודים להעשיר אורניום בכורים הללו, אך העשרת אורניום היא תנאי סעודי לקיום העסקה, ששווייה מיליארדי דולרים למשק האמריקאי. הסעודים עצמם הסבירו את הדרישה להעשיר אורניום בהיתר שניתן לאיראן לעשות כך במסגרת הסכם הגרעין.

למרות הסירוב האמריקאי לבטל את העסקה, הסכימו הצדדים להמשיך לקיים שיחות בנושא. במסגרת המשך השיחות, מספר ימים אחרי פגישת נתניהו-טראמפ נפגשו שר האנרגיה יובל שטייניץ נפגש עם מקבילו האמריקאי ריק פרי, האחראי גם על המשא ומתן עם הממלכה הסעודית. ההתנגדות הישראלית לעסקה באה למרות הדיווחים על התקרבות בין ישראל לממלכה הסונית, ולמרות הרמיזות של ראש הממשלה על נורמליזציה בין ישראל למדינות ערב המתונות אל מול הציר האיראני.
מלשכת ראש הממשלה נמסר: איננו מתייחסים לתוכנן של שיחות מדיניות חשאיות, אך כפי שרה"מ אומר כבר שנים ומדגיש בהזדמנויות רבות - טמונות בהסכם הגרעין עם איראן סכנות רבות, ביניהן דרישות ממדינות האזור לאותן יכולות שההסכם מאפשר לאיראן, כולל העשרת אורניום. הדרך להתמודד עם סיכוני התפוצה הגרעינית במזרח התיכון מתחילה בתיקון מלא של כשלי ההסכם או ביטולו. מלשכת שטייניץ ומהבית הלבן לא נמסרה תגובה לדברים.