אנשי 'הפלג הירושלמי', פרסמו הערב (ראשון) הודעה, על רקע משבר הגיוס המאיים להפיל את הקואליציה, ותקפו בנוסף את חברי המפלגות החרדיות. "בעקבות המשך מעצרו של אסיר עולם התורה מאיר בורדיאנסקי, הורו היום 'מועצת גדולי עולם התורה' ל'עסקני הוועדה להצלת עולם התורה' להחריף את המחאות", נכתב בהודעה, "רבני המועצת חזרו על דבריו של רבינו מרן ראש הישיבה זצוק"ל (הרב שמואל אוירבך) כי יש "להרעיש עולם ומלואו" כמחאה על מעצר תלמיד ישיבה בגלל סירובו להתייצב בלשכות הגיוס". לאור זאת הודיעו אנשי הפלג כי מחר תיערך הפגנה גדולה בשעה 16:00 בעיר בני ברק. 

"המשך המאבק נקבע על פי הוראתם הברורה של 'מועצת גדולי עולם התורה', שהורו לנו להמשיך את המאבק בגזירת הגיוס בכל העוצמה. הלכך, אנו מודיעים בזאת, על החרפת ההפגנות עד להשבת חוק הגיוס למתכונתו המקורית, ללא התנייה במכסות וביעדי גיוס", נאמר עוד, "אנו קוראים לאחינו בני ישראל המתבוננים, שמביטים בעיניים כלות אחר נציגיהם בכנסת - כיצד הם מובילים פשרה אחר פשרה וחותכים בבשרה החי של עולם התורה, ואף מוכנים למכור את היהדות כולה בשביל תפקידים וממון; צאו מהאדישות, כי עתיד היהדות כולה מונח היום על הכף. לא עת לחשות!".
 
משפטו של בורדיאנסקי מתנהל מאז יום רביעי. בית המשפט הצבאי דחה היום את הדיון בעניינו בפעם השנייה, וגזר עליו מעצר עד תום ההליכים. בורדיאנסקי שוהה בכלא ענתות. כבר ביום הראשון לשהותו בכלא הצבאי, הצהיר על סירובו ללבוש מדים, והוא הועבר לאגף המבודד בכלא.  
מ'האגודה להגנת זכויות הציבור החרדי' נמסר כי "לאור ההתנהלות האיומה מצד משטרת מרחב דן במחאות הקודמות, ובעקבות דריסתם ברגל גסה של שוטרי מרחב דן את זכויותיהם הבסיסיות והדמוקרטיות של מפגינים רבים שהשתתפו בהפגנות הללו, האגודה תנקוט בצעדים מגוונים וקיצוניים, על מנת לתעד שוטרים שיפרו את החוק בעת פינוי המפגינים. דינו של הציבור החרדי, כדינם של כל הפלגים בציבוריות הישראלית, וזכותם הדמוקרטית עומדת להם להפגין בראש חוצות ולהביע את מחאתם בכל ענין שיראו לנכון להפגין עבורו".