מי בכלל רוצה וצריך בחירות חדשות? הרי די ברור שאף אחד לא יכול לנחש מה יהיו תוצאות הבחירות האלה. דווקא החרדים חייבים לחשוש יותר ‏מכולם מהיום שאחרי הבחירות, כי תמיד יכולה להתקיים האפשרות ההגיונית, שהמפלגות החילוניות ו/או הציוניות ילכו ביחד, יקימו ממשלה יציבה, וישנו טוטאלית את צורת החשיבה הפוליטית הישראלית.



החרדים נשענים על רעיון בן 70 שנה, שלפיו ראשי המפלגות של החילונים תמיד ולנצח שונאים כל כך אחד את השני, ‏שהם לא יכולים בשום אופן לשבת יחד.


אלוקים, כך נראה, הוריד לשומרי המצוות את הגמול לדבקותם בשם: במקום מן הוא נתן להם את מעמד לשון המאזניים. יפה, אבל מישהו צריך ללחוש באוזני המפלגות החרדיות שבכלל לא בטוח שהצורך בלשון המאזניים ייימשך לעד.



יכול להיות שבעתיד מנהיגי המפלגות השונות פשוט יחשבו שהמדינה חשובה יותר מהאגו שלהם. הבה נהיה נועזים בדרישתנו ונציב אתגר אפילו קשה יותר: יכול להיות שיום אחרי הבחירות יתברר שהמדינה חשובה אפילו יותר מהאגו של הבוחרים (של המפלגות החילוניות), והם יסכימו לצרף כוחות ולקדם את המדינה בלי החרדים.



ברגע שזה יקרה, מועצת גדולי התורה תקבע לחרדים בעניני תורה כמה שהיא תרצה, אבל פחות ופחות בענייני המדינה. ייתכן שלא החרדים אשמים בהקדמת הבחירות. ממש אין מקום על קצה הסולם שכולם טיפסו עליו. ייתכן גם שיש משהו בדברי הרומזים שנתניהו רוצה בחירות אישיות, כדרך להתגונן מפני הכוחות השואפים לראות אותו בבית סוהר. הכל יכול להיות.



זו מלחמת הכל בכל, כאשר כולם מסתתרים במחבוא זה או אחר, ומנסים להפתיע משם את האחרים. מזכיר לי יותר מדי משחק מחשב מאוד נפוץ בעולם היום. שמו פורטנייט, וככה הוא מתנהל: אתה צונח לתוך אי, אתה אחד מתוך 100 כמוך, שגם הם צנחו לאי הזה. עליך לחסל את כולם, עד שתישאר לבד על האי או שיחסלו אותך.



בדרך לניצחון מותר לך לעשות קואליציות עם אחרים, אבל בסופו של דבר תצטרך לחסל גם אותם. נראה לי שהמשחק הזה יכול להיקרא בקלות: הפוליטיקה הישראלית. כולנו שחקנים בו. חלק כפוליטיקאים, ומה שמייאש עוד יותר: רובנו כבוחרים. יש עוד משהו שקורה במשחק הזה, והוא מדהים בדמיונו למצב הישראלי: לאי מתקרבת מכל העברים סופה נוראית. הלוחמים ביניהם בלהט נוראי נמצאים בעין הסערה, מקום שקט בינתיים, אבל הוא הולך ומצטמצם כל הזמן.



עיגול הסופה ההולך וסוגר על השחקנים (שכולם, אגב, אנשים אמיתיים מכל העולם) מוצג כל העת על המסך, מאיים לחסל את כולם. הייתי נותן לחברי הממשלה שלנו, וגם לאופוזיציה, ג'ויסטיק כדי שישחקו מעט, ואולי יתפסו באיזה מצב אבסורדי כולנו נמצאים.