בעקבות המשבר בקואליציה התייחסה ח"כ שלי יחימוביץ' להערכות כי ישראל מתקרבת לבחירות: "אני חושבת שאנחנו צריכים ללכת לבחירות ובהקדם לאחר שראש הממשלה עתיד להגיע לספסל הנאשמים, מנגד אנחנו לא כלי משחק בידי הקואליציה ואנחנו נהיה שותפים בקביעת תאריך הבחירות המחודש. אין לי ספק שהמוטיבציה של נתניהו ללכת לבחירות נובעת מהתאריך הספציפי ומונע ממניעים אישיים בלבד. מדובר בראש ממשלה ששקוע בחקירות ומנסה לתזמן לעצמו מועד בחירות לפני החלטת היועץ המשפטי ובכך מנסה להיאחז בקרנות המזבח כדי להימלט מעונשו".



על חשש מפלגת העבודה מבחירות טענה: "המצב בסקרים אכן אינו מזהיר ואני לא מתכחשת לכך. מניסיוני אני יודעת שבשלושה חודשי בחירות הכל יכול להשתנות. הרבה מאוד פעמים פעלתי על פי התפיסה העקרונית שלי ולא עשיתי דברים פופולאריים בניסיון לקושש קולות. כיום אנחנו רואים את חברי הקואליציה שבניגוד לכל הערכים והמוסר מתחננים לראש הממשלה שלא יפרק את הקואליציה ויישאר בתפקידו למרות שהוא חשוד בשוחד ומוצף בחקירות. הייתי רוצה שסוגיית כתבי האישום תגיע לסיומה ושאחריה נוכל להמשיך לבחירות. זה צריך לקרות בהקדם אך לא לפי הלוז שקובע ראש הממשלה. אדם שמנהל את משפטו לא יכול להנהיג ולנהל מדינה במקביל".



על מפלגתו של ח"כ יאיר לפיד, שהמצביעים עוברים בהמוניהם ממפלגתה למפלגתו, הוסיפה: "אני חושבת שאבי גבאי ראוי להיות ראש הממשלה יותר מאשר יאיר לפיד. למרות זאת המאבק שלנו מתמקד בנימין נתניהו. המאבק עם לפיד הוא מאבק תוך גושי בלבד". על אבי גבאי ציינה: "אני מסכימה שישנם אנשים שלא מסכימים עם תוצאות הבחירות הפנימיות של מפלגת העבודה וזה מצער אותי מאוד. אני קוראת לכולם להתכנס מאחוריי המנהיג ולסייע לו. יחד עם הד.נ.א הפגום של המפלגה ישנה יכולת התעשתות מהירה אצלנו ואני מקווה שההיגיון ינצח".


"אנחנו רוצים בחירות וזה לא מובן מאליו שנתניהו ייבחר מחדש. השינוי יכול להתרחש 24 שעות לפני יום הבוחר. הסיטואציה בה נתניהו עושה מה שהוא מתחשק לו בעוד שהוא אמור להיות מאוים על ידי הקואליציה נראית לי הזויה לחלוטין. חברי הקואליציה פוחדים מבחירות ולכן השיקול שלהם הוא ציני ולא נובע מטובת המדינה. נתניהו נאחז במשפט 'תמות נפשי עם פלשתים' ואם הוא נופל הוא מעוניין להפיל את כולם יחד איתו. ייתכן והוא יתרסק ובמקביל ירסק את מערכות שלטון החוק".
 
זה בסדר שמערכת שלטון החוק תספוג גם ביקורת
"ביקורת היא חשובה מאוד. במקרה הזה לא מדובר בביקורת שגרתית אלא בראש ממשלה שחשוד בפלילים אשר נחקר על ידי גורמי אכיפת החוק. אין כאן ביקורת עניינית על מערכת שלטון החוק. כשראש ממשלה פוגע שוב ושוב במערכות שלטון החוק הוא יוצר נזק בלתי הפיך".

עריכה: איתמר זיגלמן