ג'ון סנואו, דאינריז או סרסיי? קברניטי HBO מאשרים כי בפרקים האחרונים של העונה הקרובה של "משחקי הכס", הרבה דמויות חשובות בסדרה ימצאו את מותן. המידע הדרמטי הזה, נחשף למרבה ההפתעה דווקא בירושלים. בכנס INTV לחדשנות בטלוויזיה של "קשת", שננעל אמש, בפאנל על HBO בהנחיית מארק קורמן (שותף וסוכן ב-WME) ובהשתתפות בכירי HBO: נשיא הפרוגרמינג קייס בלוייס, מנהלי הדרמה פרנצ'סקה אורסי ודיוויד לוין, חשפו אנשי הרשת פרטים על הסדרה.



"נפל בחלקי הכבוד להיות נוכחת בהקראת התסריט של הפרקים האחרונים של משחקי הכס", סיפרה אורסי. "סגרו את הדלתות, כולם הזיעו שם, איש מהשחקנים לא קיבל את התסריטים קודם לכן".





"אחד אחרי השני הם נפלו ומתו, הדמעות זרמו", הוסיפה אורסי. "כשהגענו למילים האחרונות, כולם הורידו את הראש לרגע, ואז עמדו ומחאו כפיים במשך דקות ארוכות." לוין הוסיף: "אחד הדברים היפים שקורים בהקראת תסריט של משחקי הכס, כשמישהו מת - מוחאים לו כפיים."



בהמשך, השיח התמקד בקידום שוויון וגיוון במקומות העבודה. בלוייס אמר: "כשהגעתי לתפקיד בערך 23 אחוז מהבמאיות היו נשים. כיום אנחנו קרובים ל-45-50 אחוז בקרב הבמאים והיוצרים. אנחנו כל הזמן מדברים עם המפיקים ומנהלי התוכניות ומעודדים אותם לשכור קולות ממגוון מקורות".


משחקי הכס. yes
משחקי הכס. yes

עוד התייחסו אורסי ולוין לתעשיית הפורמטים והקופרודוקציות ולשיתוף הפעולה עם ישראל; "זה עדיין חשוב מאד ורלוונטי מאד. "בטיפול" עדיין נמצאת על המסך ואנשים עדיין חוזרים אליה. מאז ההצלחה הזו אנחנו ממשיכים לצפות ולרכז פורמטים. אנחנו תמיד מחפשים פורמטים מישראל בגלל החדשנות בצילום ובנושאים בהם הם מטפלים."

לבסוף, התייחסו בלוייס, אורסי ולוין לתחרות עם חברות הסטרימינג ועסקאות הענק עם יוצרים כמו שונדה ריימס; בלוייס: "ככל שהשוק צפוף יותר, כשהמותג שלך הוא תוכן, יש לכך משמעות גם ליוצר. משלמים ליוצרים האלה כמויות כסף אדירות כי הם פוריים ביותר. אבל אנחנו לא בעסקי הכמות. הייתי שמח להפיק תכנית של ראיין מרפי או שונדה ריימס, אבל תכנית אחת עליה ירצו לעבוד במשך כל היממה. העסקאות האלה טובות לתעשייה כי הן מייצרות מקומות עבודה." אורסי הוסיפה: "אבל אין לי ספק שחברות הסטרימינג מורידות את האיכות." לוין המשיך: "הן עושות דבר אחד ואנחנו עושים משהו אחר. אנחנו משלימים אלה את אלה".