שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר הבוקר (שישי) בראיון, כי ייתכן ששר ההגנה הבריטי גווין וויליאמסון הוא "חסר השכלה". לברוב אמר את הדברים בתגובה לדברי וויליאמסון, לפיהם "רוסיה צריכה לעזוב ולשתוק". בנוסף, הוא התייחס למשבר עם בריטניה ואמר: "נגרש דיפלומטים בריטים". הוא טען: "הפסקנו להתייחס להאשמות של בריטניה".



דבריו מגיעים אחרי שמוקדם יותר היום, דווח ב"טלגרף" הבריטי כי גז העצבים שבו נעשה שימוש, על אדמת בריטניה, על מנת להרעיל את מרגלה לשעבר של רוסיה סרגיי סקריפל, הושתל במזוודה של בתו יוליה, שנפגעה אף היא באירוע, בעת ששהתה במוסקבה. מקורות בכירים מסרו לכלי התקשורת כי הם משוכנעים בכך שהגז מצא את דרכו לבגדיה או לפריט קוסמטי במזוודתה. לפי ההערכות 131 בני אדם באו במגע עם החומר הקטלני שפותח ברוסיה, כך לפי סגן מפקד משטרת ווילשייר, פול מילס.



קרובי משפחה של השניים מפנים אצבע מאשימה כלפי החותנת של יוליה לאחר שהתברר כי היא בעלת סיווג ביטחוני מהממשלה הרוסית. לטענתם, האם זעמה על כך שבנה התחתן עם משפחתו של אדם שבגד ב-300 סוכנים רוסים. ויקטוריה בת ה-45 ממוסקבה, אחייניתו של המרגל שהורעל, סיפרה ל"סאן" הבריטי כי "דעתי היא שסרגיי לא היה המטרה, אלא בתו".



אמש יצאו מנהיגי ארה"ב, בריטניה, צרפת וגרמניה בהצהרה משותפת, לפיה "רוסיה עומדת מאחורי הרעלתו של סקריפל". בהודעה הרשמית הסבירו ממשלותיהם של ארבע המעצמות כי "אין הסבר חלופי לאחריות של רוסיה למתקפה".



במסר ששיגרו עמנואל מקרון, אנגלה מרקל, תרזה מיי ודונלד טראמפ נכתב כי "התנהגות מסוג זה מפרה את ההסכמים ביחס לשימוש בנשקים כימיים ואת החוק הבינלאומי", וכי "היא מאיימת על הביטחון של כל המדינות".



"זוהי התקפה על ריבונות בריטניה", הוסיפו נשיאי צרפת וארה"ב, ראש ממשלת בריטניה וקנצלרית גרמניה, שציינו גם כי "מדובר בשימוש ההתקפי הראשון בגז עצבים שפותח על ידי צבא רוסיה על אדמת אירופה מאז מלחמת העולם השנייה"