לאחר השלמות החקירה שהתקיימו אחרי השימוע לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק המעונות, ההערכה בסביבת היועץ המשפטי לממשלה היא כי עמדתו נותרה בעינה - אשת ראש הממשלה תועמד לדין. כך דיווח הערב (שישי) העיתונאי משה נוסבאום באולפן שישי בערוץ 2. 



את השימוע לפני העמדה לדין ערכו לגברת נתניהו הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה לפני כחודשיים, נתניהו חשודה בקבלת דבר במרמה, ועורכי דינה ניסו לטעון בשימוע כי המעשים לא חצו את הרף הפלילי. לפי כחצי שנה הודיע היועץ המשפטי לממשלה על כוונה להגיש נגד נתניהו כתב אישום. נתניהו עצמה, שלא נמצאה בארץ בזמן השימוע משום שהצטרפה לביקור של ראש הממשלה בהודו, לא הגיעה למשרד המשפטים, ועורכי דינה ייצגו אותה בדיון.



בתום השימוע ביקשו הסנגורים להשלים טיעוניהם בכתב. בקשתם התקבלה והם העבירו טיעונים כתובים נוספים. לאחר זאת, בחן היועמ"ש את הדברים עד לקבלת החלטה סופית בפרשה.

בנימין ושרה נתניהו. צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו. צילום: רויטרס

עפ"י החשד, החל מראשית חודש ספטמבר 2010, לכל המאוחר, ועד לחודש מרץ 2013, פעלה גב' נתניהו, בצוותא עם עזרא סיידוף, אשר שימש תחילה כראש אגף בכיר משאבים חומריים ומבצעיים במשרד ראש הממשלה ובהמשך כסמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, ליצירת מצג שווא שלפיו במעון הרשמי של רה"מ ברחוב בלפור בירושלים לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות. 



הסיבה למהלך, עפ"י החשד, היא על מנת לעקוף את הוראות הנוהל, בהן נקבע בין היתר כי "במצב בו לא מועסק/ת במעון הרשמי מבשל/ת, ניתן יהיה להזמין על פי הצורך מזון מבושל מוכן למעון הרשמי...", ולהשיג כתוצאה מכך את מימון המשרד הן להעסקה של מבשלות שבישלו ארוחות במעון והן להזמנת ארוחות מוכנות ולהזמנת שפים שיבשלו במעון. בדרך זאת התקבלו במרמה מהמדינה מאות ארוחות ממסעדות ומשפים בשווי של כ-359 אלף שקל. 



לפי ההערכה, פרקליטיה של נתניהו הטילו את האחריות של ניפוח ההוצאות במעון על אב הבית לשעבר מני נפתלי. טענות אלה כבר הועלו במסגרת הדיונים בתביעת הדיבה שהגיש נפתלי נגד מקורבי נתניהו, והדיונים בה נעצרו מאז כדי לא לפגוע בהליך הפלילי נגד רעיית ראש הממשלה.



בינואר האחרון דחה בג"ץ עתירה של העיתונאי אורי משגב נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה שלא הוא יקיים את השימוע לשרה נתניהו. משגב טען כי לנוכח ההיכרות המתמשכת בין מנלדבליט לרעיית ראש הממשלה, יש פה חשש לניגוד עניינים. בג"ץ נענה לבקשת היועמ"ש ודחה את העתירה בגלל שהוגשה מאוחר מדי.