בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ הגיעו אתמול בלילה כוחות לביתו של המחבל עלאא ראתב קבהא, בן ה-27 בעיירה ברטעה שבאזור ג׳נין וכן עצרו את אחיו. בפיגוע הדריסה הקטלני בכביש 585 נרצחו קצין וחייל צה"ל וכן נפצעו שני חיילים נוספים באורח קשה ובינוני. במהלך הפעילות הלילה, כוחות הביטחון ביצעו מיפוי הנדסי של בית המפגע, לצורך הריסתו ונעצר חשוד נוסף במעורבות בפיגוע.



פעילות צה"ל בברטעה

בתוך כך, שני הפצועים עברו במהלך הלילה מספר ניתוחים בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. החייל שפצוע במצב קשה מאוד עדיין לא יצא מכלל סכנה. מצבו של הפצוע הנוסף נותר בינוני.



בדובר צה"ל מסרו כי הבוקר (שבת) קיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט הערכת מצב בזירת הפיגוע שהתרחש אתמול סמוך לכפר יעבד, בה נכחו מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מתאם הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף ערן ניב ומפקדים נוספים.



איזנקוט בהערכת המצב. צילום: דו"צ



צילום: דו"צ




צילום: דו"צ




צילום: דו"צ


בעקבות פיגוע הדריסה הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי על הקפאה מידית ורחבה של ההיתרים לכלל חמולת המפגע - 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רישיונות תעסוקה בהתיישבות.
דובר חמאס, חאזם קאסם פרסם אתמול הודעה בה בירך על הדריסה: "הפיגוע בג׳נין בא לציין 100 ימים להחלטת טראמפ, כדי להדגיש שהעם שלנו ימשיך את אינתיפאדת ירושלים. המהפכה הזו נגד ההחלטה והכיבוש אינה גל של זעם, אלא פעולה מתמשכת למען החירות המלאה לבני עמנו", כתב דובר חמאס. 
קאסם הוסיף כי ״המסר של פיגוע זה הוא שהימים שעברו אינם מבטלים את העובדות ההיסטוריות, וכי גבולות העיר הקדושה משורטטים בדם, ואנו נשמור עליה בהמשך ההתנגדות". בכיר בחזית הדמוקרטית, טלאל אבו זריפה אמר הערב: ״זוהי תגובה טבעית נגד פשעי הכיבוש, וכחלק מהמאבק נגד החלטת טראמפ״.