כחצי שעה לפני כניסת השבת, קצין וחייל נרצחו, ושני חיילים נוספים נפצעו בפיגוע דריסה בכביש 585 שבשומרון. במהלך הלילה, בפעילות משותפת של צה״ל ושב״כ, כוחות הגיעו לביתו של המחבל עלאא ראתב קבהא, בן ה-27 בעיירה ברטעה שבאזור ג׳נין וכן עצרו את אחיו. במהלך הפעילות, כוחות הביטחון ביצעו מיפוי הנדסי של בית המפגע, לצורך הריסתו.
בתוך כך, שני הפצועים עברו במהלך הלילה מספר ניתוחים בבית החולים בלינסון בפתח תקווה. החייל שפצוע במצב קשה מאוד עדיין לא יצא מכלל סכנה. מצבו של הפצוע הנוסף נותר בינוני. 
בדובר צה"ל מסרו כי הבוקר קיים הרמטכ"ל גדי איזנקוט הערכת מצב בזירת הפיגוע שהתרחש אתמול סמוך לכפר יעבד, בה נכחו מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מתאם הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, מפקד פיקוד העורף, אלוף תמיר ידעי, מפקד אוגדת איו״ש, תת-אלוף ערן ניב ומפקדים נוספים.

כמו כן, בעקבות פיגוע הדריסה הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי על הקפאה מידית ורחבה של ההיתרים לכלל חמולת המפגע - 67 היתרי תעסוקה בישראל, 26 היתרי מסחר וארבעה רישיונות תעסוקה בהתיישבות.
הרמטכ"ל גדי איזנקוט. צילום: דובר צה"ל
בפעם השלישית בארבעה שבועות: מטען התפוצץ על גבול הרצועה, אין נפגעים

מטען התפוצץ ביום שבת בשעות אחר הצהריים ליד גדר המערכת בצפון רצועת עזה, כך נמסר מדובר צה"ל. עוד נמסר כי לא היו כוחות באזור האירוע בזמן הפיצוץ, אין נזק ואין נפגעים לכוחותינו. בתגובה, השמיד צה"ל באמצעות ירי טנק עמדת תצפית השייכת לארגון הטרור חמאס.
מוקדם יותר היום, דווח בתקשורת הפלסטינית כי כוחות צה"ל ביצעו פיצוץ מבוקר למטען שהוצמד לגדר המערכת בגבול רצועת עזה. בתוך כך, גורמים הפלסטינים דיווחו כי טנק ירה שלושה פגזים לעבר אדמות חקלאיות ממזרח לעזה. בדיווח נאמר, כי אדם אחד נפצע באורח קל. עם זאת, במשרד הבריאות בעזה טוענים כי אף פצוע מהאירוע לא פונה לבתי החולים. עוד דווח, כי צה"ל ירה לעבר עמדת חמאס הנמצאת ממזרח לעיר עזה. אין נפגעים בקרב חיילי צה"ל.
גבול רצועת עזה, ארכיון. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
השימוע לא עזר: עמדת היועמ"ש היא כי יש להעמיד לדין את שרה נתניהו

לאחר השלמות החקירה שהתקיימו אחרי השימוע לאשת ראש הממשלה שרה נתניהו בתיק המעונות, ההערכה בסביבת היועץ המשפטי לממשלה היא כי עמדתו נותרה בעינה - אשת ראש הממשלה תועמד לדין. כך דיווח ביום שישי בערב העיתונאי משה נוסבאום באולפן שישי בערוץ 2. 
את השימוע לפני העמדה לדין ערכו לגברת נתניהו הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה לפני כחודשיים, נתניהו חשודה בקבלת דבר במרמה, ועורכי דינה ניסו לטעון בשימוע כי המעשים לא חצו את הרף הפלילי. לפי כחצי שנה הודיע היועץ המשפטי לממשלה על כוונה להגיש נגד נתניהו כתב אישום. נתניהו עצמה, שלא נמצאה בארץ בזמן השימוע משום שהצטרפה לביקור של ראש הממשלה בהודו, לא הגיעה למשרד המשפטים, ועורכי דינה ייצגו אותה בדיון.
בתום השימוע ביקשו הסנגורים להשלים טיעוניהם בכתב. בקשתם התקבלה והם העבירו טיעונים כתובים נוספים. לאחר זאת, בחן היועמ"ש את הדברים עד לקבלת החלטה סופית בפרשה.
שרה נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
המפוטר ה-22: התובע הכללי ג'ף סשנס פיטר את סגן ראש ה-FBI לשעבר אנדרו מקייב

התובע הכללי של ארה"ב ג'ף סשנס פיטר הלילה (שבת) את סגן ראש ה-FBI לשעבר אנדרו מקייב מהארגון. מקייב פוטר יומיים לפני המועד שבו היה אמור לפרוש במילא מארגון הביון, עם הגיעו לגיל 50. סשנס הסביר כי משרדו גילה שמקייב הדליף מידע לכתבים והטעה חוקרים בעניין חקירת ההתערבות הרוסית בבחירות 2016. מקייב טען כי הבית הלבן מתנכל אליו מפני שהוא עשוי להיות עד מרכזי בחקירה.
סנשנס הודיע כי "בהתבסס על הדוח של המפקח הכללי, הממצאים של המחלקה לאחריות מקצועית ב-FBI, וההמלצה של האחראי על כוח האדם במשרד המשפטים, סיימתי את העסקתו של אנדרו מקייב באופן מיידי".

אנדרו מקייב. צילום: AFP
מקייב אמר בתגובה כי הוא מאמין שמדובר במהלך פוליטי נגדו, מכיוון שאישר את טענותיו של ראש ה-FBI לשעבר, ג'יימס קומי, שפוטר על יד טראמפ בשנה שעברה, שהנשיא ניסה ללחוץ עליו לחדול מחקירת המעורבות הרוסית בבחירות. רשת CNN ציטטה מקורב למקייב שטען כי "הוא גילה בחדשות על פיטוריו".
טראמפ הגיב לפיטורי מקייב ולא הסתיר את שביעות רצונו מהמהלך. "יום נהדר עבור העובדים והעובדות של הבולשת ויום נהדר עבור הדמוקרטיה", כתב טראמפ בטוויטר, "החסיד הקדוש ג'יימס קומי היה הבוס שלו והוא גרם למקייב להיראות כמו נער המקהלה שלו. הוא ידע על השקרים ועל השחיתות בדרגים הגבוהים של ה-FBI".
 
אחיו של רה"מ: "בטוח שבשמאל ישמחו לראות אותו בכלא, אחרים לא"
ד"ר עידו נתניהו, אחיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, התארח בשבתרבות בבאר שבע, ובראיון נדיר התייחס לפרשות השונות בהן חשוד אחיו, ראש ממשלת ישראל. ד"ר נתניהו תקף את התנהלות רשויות החוק סביבן. האח נשאל עד כמה הוא מפחד שמורשת נתניהו תקושר רק לשחיתות וסיגרים והשיב: "אני שומע את המלצות המשטרה, נגיד בפרשת המתנות, ממציאים שמות מפוצצים, ושואל מה כביכול התמורה שביבי נתן תמורת שוחד כביכול של סיגרים, ואז נטען שהוא ניסה לעזור למילצ'ן לקבל ויזה לארה"ב"". 
הוא המשיך ותקף: "למה מילצ'ן לא קיבל ויזה? כי הוא עשה פעילויות למען מדינת ישראל. מה היו אומרים על ראש ממשלה שלא היה עוזר לו לקבל ויזה? ולמה שמעון פרס פעל כפי שנטען באותה צורה? מחפשים פה דברים מתחת לאדמה כדי להראות שהיה כאן שוחד. דבר שני זה חוק מילצ'ן, חוק שכנסת ישראל העבירה. לחשוב שמה שמצאו בסוף זה את הדברים האלה, זה אבסורד. אתה יכול לעשות כל דבר ולמצוא כל דבר על כל שר ועל כל איש ציבור, כשיש לך מטרה מסוימת".
כשנשאל עידו נתניהו האם הוא מסוגל לדמיין את אחיו מאחורי סורג ובריח השיב: "בוא נמשיך הלאה, באמת. אני בטוח שבשמאל ישמחו לראות אותו בכלא, אחרים לא".
אחיו של ראש הממשלה נשאל על כך שהמשטרה אומרת שרה"מ ורעייתו הם מושחתים ומשחיתים והשיב: "ראש הממשלה עובד לפחות 17 שעות ביממה רצוף, למען רווחת המדינה והאזרחים, כדי להדוף סכנות למדינה. לטעון שהוא עושה זאת כדי לקבל סיגרים זה אבסורד מוחלט. לא מאשימים אותו בקבלת מתנות וסיגרים, הרי הם אומרים 'קיבלת סיגרים כי אחרי זה קיבלת טובת הנאה". 
הוא הוסיף: "שוחחתי עם רה"מ פעם אחרונה לפני כשבוע וחצי, הוא מסוגל להמשיך כי הוא יודע שהוא לא עשה שום דבר רע, יש לו כוחות בלתי רגילים, אני הייתי נשבר כבר מזמן". 
ד"ר עידו נתניהו. צילום: דוברות עיריית באר שבע


חדשות טובות: הנעדר נדב היימן נמצא

משטרת ישראל הודיעה היום (שבת) כי נדב היימן, תושב כוכב מיכאל בן 31 שהוגדר כנעדר לאחר שיצא מביתו בתשיעי לחודש, ולא שב אליו - נמצא. היימן אותר בעיר שדרות, עשרות קילומטרים מביתו, בחצר אחורית של מאפייה כשהוא ישן בכוך בשק שינה, וההערכה היא שהוא יצא לטיול רגלי ובשל מצבו הרפואי לא הצליח לשוב לביתו. 
לאחר שנמצא היימן, ביקשה המשפחה להודות לעוזרים בחיפוש, ובהודעה מטעמה נמסר כי "נדב נמצא בריא ושלם וברגעים אלו נמצא עם בני משפחתו. המשפחה מבקשת להודות למאות ואלפי המתנדבים בכל הארץ, למשטרת ישראל, צה"ל ויחידות החילוץ". בנוסף לכך נמסרה בהודעה "תודה מיוחדת למשפחת כוכב מיכאל שנרתמה לחיפושים מהרגע הראשון".
במהלך החיפושים משפחתו ציינה כי היימן סובל מפוסט טראומה מכתוצאה משירותו הצבאי בסיירת מטכ"ל, והוסיפו: "אנחנו, המשפחה והחברים שלו לצוות, מודאגים ומחפשים אותו מזה כשבוע וזקוקים לעזרתכם. הגענו למבוי סתום, נדב יכול להיות בכל מקום, לכן כל עזרה תתקבל בברכה".
השתתפו בהכנת הידיעה: יאסר עוקבי, טל לב רם, יוסי מלמן, אלון חכמון ויונתן הללי