האם שר הפנים בממשלתו של אהוד אולמרט, אלי ישי, ידע בעקבות שיחה עם הרב שלו על כוונת החיזבאללה להפציץ סטי"ל של צה"ל? כך סיפר אתמול אולמרט בראיון שנתן לערוץ 12. ישי הסביר הבוקר (ראשון) ב-103FM: "שוחחתי עם הרב שלי על עניינים אישיים ובין היתר הוא סיפר לי שישנה סכנה לספינה של חיל הים. לאחר מכן הייתה לי פגישה מתוכננת מראש כשר הפנים עם ראש הממשלה דאז, אהוד אולמרט. הרגשתי חובה לספר את ששמעתי מהרב". 


כשנשאל האם פנה לראש הממשלה במקרים נוספים בהם הרבנים חזו עתידות במהלך המלחמה השיב: "היו כמה מקרים אך אני לא יכול לדבר עליהם. מכיוון שראש הממשלה בחר לשתף בסיפור אז הסכמתי לדבר על הנושא. אותם גנרלים גילו שהרבנים צדקו בדברם נדהמו וברגעים של דילמות קשות, בניסיונות לקבל את ההחלטה הנכונה, הם בוחרים להקשיב גם לעצותיהם של הרבנים. היה בעבר אירוע בו התקבלה החלטה לצאת למבצע צבאי בא' באב  לאחר שהרבנים טענו שעדיף לדחות את המבצע מחשש לאסון גדול בתאריך זה המבצע נדחה. לא דחו את המבצע רק בגלל הצעת הרבנים אלא גם בגלל זה, וזה גם התאים לתנאים המבצעיים".




"אתה מצביע כאן על דבר מדהים", הופתע ספי עובדיה, "מדבריך אנחנו מבינים שהנושא הזה הוא חלק משמעותי מהשיקולים בקבלת ההחלטות של הדרג העליון בצה"ל". אלי ישי השיב: "אינני יודע אם מדובר בשיקול משמעותי אך אני יכול לשתף אתכם שהרב אכן ידע לומר לי שנה וחצי מראש שתהיה מלחמת לבנון השנייה וזאת בניגוד להערכות שלי באותה עת. אני לא יכול לחשוף את שמו של הרב מפאת צניעותו אך אותו הרב גם ידע לומר מי ייבחר כראש הממשלה".

עריכה: איתמר זיגלמן