החקירה בנושא הרעלת סרגיי סקריפל ובתו יוליה בבריטניה על ידי סוכנים חשאיים מרוסיה קיבלה תפנית אחרי שהתברר שליוליה היו יחסים סוערים עם סוכן חשאי שעבד אצל נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. יוליה, שנמצאה חסרת הכרה על ספסל בסולסברי, מאושפזת יחד עם אביה בבית החולים בבריטניה במצב קריטי. ילדתו של המרגל, בת ה-33, היתה עם אביה לפני שבועיים כשהם הותקפו על ידי גז עצבים, התמוטטו - ומאז לא חסרו להכרה. 

כעת מתברר כי ליוליה יחסים אינטימיים עם סוכן חשאי מטעם פוטין ובעצם מאוששים עוד יותר את החשד שרוסיה מעורבת בחיסול. יוליה, שעבדה בעברה בשגרירות ארה"ב במוסקבה, היתה במערכת יחסים עם החבר שלה, אבל הם נפרדו וחזרו כמה פעמים, אבל חבריה ברוסיה טענו שהחבר שלה מעולם לא הוצג בפניהם. חלקם טענו שהחבר שלה עבד בשירות החשאי ותמונות שהיא עצמה העלתה של השניים ברשתות החברתיות נמחקו. 
כמו כן, ישנן גם ידיעות לפיה אמא של החבר שלה לא אהבה את הקשר ביניהם וכעסה שיוליה עובדת במרכז למידע בשגרירות ארה"ב במוסקבה. "היא לא אהבה אותה וטענה שבסוף תבגוד בבן שלה בגלל שהיא בת של בוגד". שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, אמר שמומחים לגז עצבים מאירגון המתמחה בנשק לא קונבנציונלי יגיעו מחר לבדוק דגימות של הגז. אחת הסברות שהגז בשם "נוביצ'וק", שפותח ברוסיה, הוסתר במטען שלה והכוונה היתה שהיא תפתח אותו ואז אביה ייפגע. 

יוליה נולדה במוסקבה, עברה משם לסאות'המפטון, בה עבדה בעיר בבית המלון "הולידיי אין" ולאחר מכן חזרה לרוסיה לעבוד עבור "נייקי" ו"פפסי". על החקירה של ההרעלה עובדים 250 מומחים לטרור, שראיינו 400 איש עד כה בפרשה, עברו 762 מוצגים ובדקו 4000 שעות של צילומים באנגליה.